Ryzyka w influencer marketingu – raport - Marketing przy Kawie
Skandale, wysokie koszty i brak autentyczności w influencer marketingu – ryzyka w raporcie OBTK i SW Research
  • 0
  • 6
20.02.2025

Skandale, wysokie koszty i brak autentyczności w influencer marketingu – ryzyka w raporcie OBTK i SW Research

Influencer marketing to jedna z najpopularniejszych form promocji. 88% firm deklaruje, że współpracuje lub rozważa współpracę z twórcami internetowymi. Dla wielu firm jednak wiąże się to z ryzykiem. Do największych zagrożeń marki zaliczają skandale, wysokie koszty oraz brak autentyczności influencerów. Pokazuje to raport On Board Think Kong i SW Research.

Pierwsza część wyników raportu On Board Think Kong pokazuje, że współpraca z influencerami wiąże się z wyzwaniami oraz dużym ryzykiem. Trzy czwarte firm deklaruje (76%), że podejmuje płatne współprace z influencerami. Jednocześnie niewiele ponad jedna trzecia (35%) robi to regularnie, w ramach płatnych kampanii. Około 12% firm, które dotychczas nie współpracowały z twórcami, deklaruje taką współpracę w przyszłości. Tylko pozostałe 12% nie planuje tych działań.

Influencer marketing - ryzyka

Około jedna trzecia firm (35%) doświadczyła kryzysów reputacyjnych na skutek współpracy z influencerem. Z tego 10% doświadczyło ich wielokrotnie

Natomiast 40% marketerów przyznało, że mierzy się z obawami związanymi z ryzykiem wynikającym ze współpracy z influencerami. Z tego 10% ocenia je jako bardzo wysokie.

Ryzyka w influencer marketingu - raport OBTK i SW Research

Ryzyka w influencer marketingu - raport OBTK i SW Research

Najbardziej problematyczne rodzaje ryzyka w influencer marketingu to zdaniem specjalistów m.in.:

  • prywatne kontrowersje influencera (48%),
  • wysokie koszty współpracy w stosunku do wyników (44%),
  • zbyt wiele komercyjnych współprac twórcy (30%),
  • nieautentyczność współpracy (29%).

Najmniej ryzykowne okazały się:

  • spadek popularności influencera w trakcie kampanii (3%),
  • nieprzestrzeganie przepisów reklamowych (13%),
  • brak kontroli nad treściami publikowanymi w ramach współpracy (16%).

Ryzyka w influencer marketingu - raport OBTK i SW Research

Co druga firma (51%) wspomniane ryzyka w influencer marketingu ocenia jako wyższe w porównaniu do innych form promocji

W efekcie 6 na 10 firm (61%) deklaruje, że świadomość tych rodzajów ryzyka wzmaga ich czujność i ostrożność w doborze influencerów. Z kolei w przypadku 14% obawy powodują zahamowanie rozwoju tej formy komunikacji z odbiorcami.

Ryzyka w influencer marketingu - raport OBTK i SW Research

raport OBTK i SW Research

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Anna M.

4 tygodnie temu

Interesujące wyniki. Jednak nie ma żadnych podstawowych informacji o raporcie. Nie ma metodyki. Nie wiadomo kiedy? z kim? w jaki sposób badania były prowadzone.
Nie wiadomo zatem czy można ufać przedstawionym wynikom :-(

19 lutego 2025