Singapur wprowadza zakaz reklamowania słodzonych napojów
  • 0
  • 1
25.10.2019

Singapur wprowadza zakaz reklamowania słodzonych napojów

Singapur zakazał reklam napojów z wysoką zawartością cukru. Ogłosił to Edwin Tong, minister zdrowia, podczas otwarcia Singapore Health and Biomedical Congress 2019 r.

Zakaz dotyczy reklam emitowanych we wszystkich mediach – począwszy od tych drukowanych, przez telewizyjne, skończywszy na reklamach internetowych i OOH. Nowe przepisy obejmą m.in. napoje bezalkoholowe, soki, napoje jogurtowe i te na bazie kawy rozpuszczalnej.

Decyzja ma związek z prowadzoną od 2016 r. kampanią, którą zainicjowało Ministerstwo Zdrowia i Promocji Zdrowia Singapuru. Ma ona na celu zmniejszenie liczby przypadków cukrzycy i otyłości.

Według badania z 2018 r. mieszkańcy Singapuru zjadają dziennie średnio 12 łyżeczek cukru. Jak wskazuje Edwin Tong, ponad połowa z tego spożywana jest wraz ze słodkimi napojami. Sprzyja temu łatwa dostępność i niska cena tych produktów.

Oprócz zakazu reklam wprowadzone mają zostać kolorowe etykiety do umieszczania na napojach i żywności. Będą wskazywały zawartość cukru. Ma to pomóc konsumentom w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych.

Singapurskie Ministerstwo Zdrowia i Promocji Zdrowia przeprowadziło konsultacje społeczne, aby dowiedzieć się, co mieszkańcy i branża sądzą o środkach mających na celu zmniejszenie zawartości cukru w produktach. Jak przekonują urzędnicy, większość popiera ograniczenia.

Źródło: www.independent.co.uk

  • 1
Singapur wprowadza zakaz reklamowania słodzonych napojów

Singapur wprowadza zakaz reklamowania słodzonych napojów

25 października 2019