Siatkówka na podium najpopularniejszych dyscyplin sportowych – ARC Rynek i Opinia
  • 0
  • 0
26.08.2014

Siatkówka na podium najpopularniejszych dyscyplin sportowych – ARC Rynek i Opinia

Co trzeci Polak deklarujący zainteresowanie sportem interesuje się siatkówką. Od ponad dekady utrzymuje się ona – obok piłki nożnej i skoków narciarskich – w pierwszej trójce najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Najbardziej znanym polskim siatkarzem jest Bartosz Kurek, zaś najbardziej rozpoznawalny sponsor to Plus – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Zainteresowanie siatkówką od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie i wynosi ponad 30% wśród osób deklarujących zainteresowanie sportem. Zainteresowaniem na tak stabilnym poziomie cieszą się w Polsce jeszcze piłka nożna i skoki narciarskie.

Zainteresowanie siatkówką na tle najpopularniejszych dyscyplin sportu w ostatnich latach:

Źródło: Sponsoring Monitor, lata 2010–2013, ARC Rynek i Opinia

Zainteresowanie siatkówką w ciągu ostatnich 10 lat (punkty od 1 do 7; 1 – w ogóle się nie interesuję, 7 – bardzo się interesuję)
:

Źródło: Sponsoring Monitor, lata 2010–2013, ARC Rynek i Opinia

Najbardziej rozpoznawalnym polskim siatkarzem jest Bartosz Kurek. Jednocześnie w zestawieniu ze sportowcami reprezentującymi wszystkie dyscypliny sportowe pojawia się on dopiero na dwudziestym miejscu.

Tego sportowca można oglądać obecnie w kampanii marki Zott. Zobacz: Bartosz Kurek #kibicujezmonte.

Najbardziej rozpoznawalni siatkarze w 2013 (Top 10):

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia

Najwięcej kibiców siatkówki jest w województwach: kujawsko-pomorskim oraz warmińsko-mazurskim. Dyscyplinie tej kibicują w dużej mierze kobiety, które stanowią 30% wszystkich kibiców, co jest wysokim wynikiem w porównaniu z innymi dyscyplinami sportowymi. Kibice siatkówki to osoby z każdego przedziału wiekowego.

Struktura demograficzna kibiców siatkówki – płeć (N=791):

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia

Siatkówka to po piłce nożnej dyscyplina sportowa najczęściej oglądana na żywo. 12% respondentów interesujących się sportem przyznaje, że oglądało w ten sposób mecze siatkówki. Rozgrywki są też bardzo często oglądane w telewizji.

Oglądalność siatkówki na tle innych dyscyplin sportu (styczeń – kwiecień 2014):

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia

Najbardziej rozpoznawalni sponsorzy reprezentacji siatkówki mężczyzn:

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia

O badaniu
Badanie „Sponsoring Monitor 2013/2014” zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat.

Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

  • 7

26 sierpnia 2014