„Shetopia”, czyli Sally Hansen odwraca role kobiet i mężczyzn
  • 1
  • 0
1.12.2017

„Shetopia”, czyli Sally Hansen odwraca role kobiet i mężczyzn

A gdyby tak odwrócić role społeczne kobiet i mężczyzn? Pokusiła się o to marka Sally Hansen w kampanii „Shetopia”. W spocie zobaczymy więc świat rządzony przez silne kobiety.

W Shetopii to panie pełnią przywódcze role. Płacą w restauracjach za biznesowe kolacje, wożą mężczyzn na motocyklach czy flirtują z dużo młodszymi adoratorami. Wszystkie prezentują przy tym nienaganny manicure.

Reklama emitowana jest w 50 krajach, w których obecna jest marka, w tym także w Polsce. Spot można zobaczyć w telewizji oraz Internecie. Wpisuje się on w nurt femvertisingu, bazującego na przełamywaniu stereotypów dotyczących ról społecznych i sposobu postrzegania kobiet.

W spocie wystąpiły:

  • Gina Ybarra, założycielka Hunt for Styles
  • Claire Wasserman, założycielka Ladies Get Paid, organizacji pomagającej kobietom rozwinąć się na rynku pracy
  • Jaclyn Johnson, dyrektor naczelna serii konferencji Create & Cultivate, stworzonych specjalnie dla przedsiębiorczyń
  • Angela Benton, dyrektor naczelna inkubatora przedsiębiorczości NewMe
  • Eniola Aluko, piłkarka Chelsea FC
  • Sarah-Jane Adams, modelka
  • Cynthia Andrew, prawniczka, blogerka lifestyle’owa
  • Katie Sturino, założycielka The12ishStyle
  • Jessica Haggett, założycielka kobiecej grupy motocyklowej The Litas

Działania zwracają też uwagę na postać Sally Hansen, założycielki marki kosmetyków. W czasach, kiedy kobiety prowadziły gospodarstwa domowe, a nie firmy, Hansen przeciwstawiała się mężom, rodzicom i normom społecznym, by prowadzić biznes.

Kreację przygotowała agencja Anomaly, reklamę wyreżyserowała Natalie Rae. Planowaniem mediów zajął się Zenith. Muzyka: „Woman”, Diana Gordon.

andersen

1 tydzień temu

Kilka lat wstecz, podczas US Open doszło do zdarzenia precedensowego - z powodu odpadnięcia we wcześniejszych rundach murowanych faworytów do tytułu, bilety na męski finał turnieju były dostępne nawet w dniu rozegrania meczu. Sam finał nie cieszył się popularnością także w stacjach telewizyjnych. Nie było Federera, Djokovica, Murraya, Nadala, mało kto chciał to oglądać.

A teraz wyobraźmy sobie, że sytuacja opisana wyżej jest codziennością w damskich turniejach. Pomimo, że wyrównano stawki nagród, pomimo tego samego czasu antenowego i reklamowego, turnieje damskie cieszą się znacznie niższą popularnością. Na niskim poziomie oceniana jest także ich atrakcyjność dla widza.
Dlaczego?
Może jednak płcie różnią się i należy to zacząć zauważać?

:)

6 dni temu

Wszystkie miłe Panie zapraszamy na turniej szachowy lub rugby w drużynach mieszanych. Trzymam kciuki!

Reklama

1 grudnia 2017

Reklama
Czytaj także
Reklama