- 1
- 3
Sexedpl rozpoczyna kampanię „Ciało obce”
Kampania „Ciało obce” zrealizowana przez Sexedpl pokazuje, że edukacja seksualna to wciąż ogromna luka. Z szeregiem kluczowych pytań uczniowie zostają sami, a nauczycielom brakuje narzędzi, by uczyć o dojrzewaniu, zdrowiu czy relacjach.
Na potrzeby kampanii Sexedpl powstały scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji. Można je pobrać za darmo ze strony LekcjeBezTabu. Kampania zachęca do tego, by z tych materiałów korzystać. W tym celu buduje kontrast między tym, co abstrakcyjne i odległe a tym, co cielesne i intymne. Przyciąga uwagę, jednak skłania też do zadawania pytań.
– Po wyjściu ze szkoły przypominamy małe encyklopedie. W głowach mamy układ okresowy pierwiastków, bitwy, dopływy Konga, granice państw. Z naszym własnym ciałem, emocjami i burzliwą fizjologią zostajemy sami. To jest insight, od którego wyszliśmy – mówi Katarzyna Kantner, senior copywriterka w agencji Ancymony.
Bohaterami pierwszych filmów kampanii Sexedpl są młodzi ludzie
Opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole i o tym, z czym zostali sami. „Wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów. W innej scenie głębokość Morza Czerwonego stanowi opozycję do szoku pierwszej miesiączki, czerwieni na bieliźnie.
Kolejną odsłoną kampanii będzie spot skierowany do nauczycieli
Wystąpią w nim znani pedagodzy, jednak śmiało można by ich nazwać influencerami edukacyjnymi. Dotarcie do uczących jest tu kluczowe. Fundacja chce bowiem ułatwić im poruszanie się po delikatnych tematach, takich jak dojrzewanie czy stawianie granic.
Scenariusze przygotowali edukatorzy:
- Antonina Kopyt,
- Hubert Pajączkowski,
- Barbara Pietruszczak.
Stworzyli narzędzia, które pomagają nauczycielom i rodzicom otwierać ważne rozmowy z młodzieżą o ciele, emocjach, zdrowiu intymnym i relacjach.
Spoty i formaty statyczne zaprojektowała i zrealizowała agencja Ancymony. Główne motywy graficzne agencja stworzyła we współpracy z fotografem Adrianem Obreczarkiem. Stronę zaprojektowała agencja Freundschaft.

Nowa kampania Sexedpl
W kampanię zaangażowało się także studio dźwiękowe Ucho Studio oraz młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali. Część outdoorową zrealizowano we współpracy z Clear Channel.
Sexedpl to fundacja założona przez Anję Rubik – znaną modelkę, która od lat stawia sobie za cel obalanie mitów i promowanie wiedzy o seksualności.
- 2