„SEO w e-commerce 2025” – ranking sklepów - Marketing przy Kawie
„SEO w e-commerce 2025” – Elephate publikuje ranking sklepów z największym ruchem organicznym
  • 0
  • 4
16.02.2025

„SEO w e-commerce 2025” – Elephate publikuje ranking sklepów z największym ruchem organicznym

Eksperci SEO z agencji Elephate przygotowali raport „SEO w e-commerce 2025. Ranking sklepów internetowych z największym ruchem organicznym w Polsce”. Opracowanie to pokazuje, które sklepy internetowe skutecznie pozyskują użytkowników dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Raport „SEO w e-commerce 2025” ma na celu wyróżnienie tych serwisów e-commerce, które realizują najlepsze strategie SEO, przyciągając największy ruch organiczny. Eksperci Elephate przeanalizowali blisko 5 tys. sklepów internetowych. Stworzyli szczegółowy obraz polskiego rynku e-commerce, pokazując, które platformy, technologie i branże osiągają najlepsze wyniki.

Dominujące sektory – kto generuje najwięcej ruchu?

Połowę całego ruchu organicznego w polskim e-commerce generują trzy sektory:

  • zakupy i marketplace,
  • moda,
  • zdrowie.

„SEO w e-commerce 2025” – Elephate publikuje ranking sklepów z największym ruchem organicznym

Dane te pokazują, że konsumenci najczęściej szukają produktów z tych kategorii. Powinno być to wskazówką dla właścicieli sklepów internetowych.

Największą liczbę sklepów w polskim internecie stanowią te specjalizujące się w sprzedaży:

  • odzieży,
  • mebli.

„SEO w e-commerce 2025” – Elephate publikuje ranking sklepów z największym ruchem organicznym

Warto zauważyć, że nie zawsze liczba sklepów przekłada się na ich sukces w Google. Im bardziej konkurencyjna jest dana branża, tym trudniej będzie się w niej wyróżnić.

Każdy e-sklep generujący ponad 110 tys. wejść organicznych miesięcznie znajduje się wśród 500 największych serwisów e-commerce pod względem ruchu organicznego w Polsce.

Jak wskazuje raport, Allegro generuje większy ruch organiczny w Polsce niż Amazon, Ceneo, AliExpress, Empik, Kaufland, eBay oraz OLX – łącznie. Wskazuje to bezsprzecznie na dominację tej platformy marketplace na polskim rynku e-commerce.

Najwięcej referujących domen, czyli unikalnych zewnętrznych stron linkujących do sklepów internetowych, mają serwisy z branż:

  • elektroniki,
  • marketplace,
  • mody,
  • domen i hostingu,
  • finansów i ubezpieczeń.

Jakie frazy są najbardziej wartościowe?

Serwisy z branży finansów i ubezpieczeń potrzebują najmniej fraz kluczowych w Top3 wyników wyszukiwania, aby wygenerować 1000 odwiedzin organicznych z Google. To pokazuje, że w tej branży dobrze zoptymalizowane strony mogą osiągnąć wysokie wyniki nawet przy stosunkowo mniejszej liczbie topowych fraz.

Eksperci SEO z Elephate zaprosili do współpracy przy raporcie liderów rynku, takich jak:

  • Allegro,
  • Ceneo,
  • Shopify,
  • PrestaShop,
  • Shoper,
  • IdoSell,
  • Autopay,
  • Commerce-UI,
  • Tpay,
  • Idea Commerce,
  • Strix,
  • GetResponse,
  • AtomStore,
  • TrustMate,
  • cyber_Folks,
  • Spyrosoft,
  • Ergonode,
  • Casbeg,
  • Satisfly,
  • SMSAPI,
  • Conversion,
  • Merce,
  • Nethansa.

Raport można pobrać za pozostawieniem danych na stronie Elephate: „SEO w e-commerce 2025”. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym publikacji.

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

16 lutego 2025

13 lutego 2025