- 0
- 4
„SEO w e-commerce 2025” – Elephate publikuje ranking sklepów z największym ruchem organicznym
Eksperci SEO z agencji Elephate przygotowali raport „SEO w e-commerce 2025. Ranking sklepów internetowych z największym ruchem organicznym w Polsce”. Opracowanie to pokazuje, które sklepy internetowe skutecznie pozyskują użytkowników dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Raport „SEO w e-commerce 2025” ma na celu wyróżnienie tych serwisów e-commerce, które realizują najlepsze strategie SEO, przyciągając największy ruch organiczny. Eksperci Elephate przeanalizowali blisko 5 tys. sklepów internetowych. Stworzyli szczegółowy obraz polskiego rynku e-commerce, pokazując, które platformy, technologie i branże osiągają najlepsze wyniki.
Dominujące sektory – kto generuje najwięcej ruchu?
Połowę całego ruchu organicznego w polskim e-commerce generują trzy sektory:
- zakupy i marketplace,
- moda,
- zdrowie.
Dane te pokazują, że konsumenci najczęściej szukają produktów z tych kategorii. Powinno być to wskazówką dla właścicieli sklepów internetowych.
Największą liczbę sklepów w polskim internecie stanowią te specjalizujące się w sprzedaży:
- odzieży,
- mebli.
Warto zauważyć, że nie zawsze liczba sklepów przekłada się na ich sukces w Google. Im bardziej konkurencyjna jest dana branża, tym trudniej będzie się w niej wyróżnić.
Każdy e-sklep generujący ponad 110 tys. wejść organicznych miesięcznie znajduje się wśród 500 największych serwisów e-commerce pod względem ruchu organicznego w Polsce.
Jak wskazuje raport, Allegro generuje większy ruch organiczny w Polsce niż Amazon, Ceneo, AliExpress, Empik, Kaufland, eBay oraz OLX – łącznie. Wskazuje to bezsprzecznie na dominację tej platformy marketplace na polskim rynku e-commerce.
Najwięcej referujących domen, czyli unikalnych zewnętrznych stron linkujących do sklepów internetowych, mają serwisy z branż:
- elektroniki,
- marketplace,
- mody,
- domen i hostingu,
- finansów i ubezpieczeń.
Jakie frazy są najbardziej wartościowe?
Serwisy z branży finansów i ubezpieczeń potrzebują najmniej fraz kluczowych w Top3 wyników wyszukiwania, aby wygenerować 1000 odwiedzin organicznych z Google. To pokazuje, że w tej branży dobrze zoptymalizowane strony mogą osiągnąć wysokie wyniki nawet przy stosunkowo mniejszej liczbie topowych fraz.
Eksperci SEO z Elephate zaprosili do współpracy przy raporcie liderów rynku, takich jak:
- Allegro,
- Ceneo,
- Shopify,
- PrestaShop,
- Shoper,
- IdoSell,
- Autopay,
- Commerce-UI,
- Tpay,
- Idea Commerce,
- Strix,
- GetResponse,
- AtomStore,
- TrustMate,
- cyber_Folks,
- Spyrosoft,
- Ergonode,
- Casbeg,
- Satisfly,
- SMSAPI,
- Conversion,
- Merce,
- Nethansa.
Raport można pobrać za pozostawieniem danych na stronie Elephate: „SEO w e-commerce 2025”. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym publikacji.