Samsung wyprzedził P&G w rankingu największych światowych reklamodawców według magazynu „Ad Age”
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 3
3.12.2018

Samsung wyprzedził P&G w rankingu największych światowych reklamodawców według magazynu „Ad Age”

Zmieniła się kolejność w rankingu największych reklamodawców świata według pisma „Ad Age”. Pierwsze miejsce zajął Samsung, wyprzedzając P&G. Na podium znajduje się jeszcze L’Oréal.

Koreańska firma wydała na reklamę 11,2 mld dol. To wzrost o 13%. Tym samym zdetronizowała Procter & Gamble – koncern przeznaczył na ten cel 10,5 mld dol. Łączne wydatki stu firm ujętych w rankingu „Ad Age World’s Largest Advertisers” wyniosły 279 mld dol. i zwiększyły się o 4,9%. Wzrosty odnotowało 68 firm.

Według szacunków „Ad Age” na świecie istnieje 105 firm, których wydatki reklamowe w 2017 r. przekroczyły 1 mld dol.

Największy wzrost wydatków odnotowały chińskie firmy Alibaba oraz Tencent.

O badaniu
Ranking stu największych reklamodawców tworzony jest na podstawie całościowej oceny zgłoszonych lub szacowanych całkowitych wydatków na reklamę, usługi marketingowe (w tym promocję i marketing bezpośredni) oraz marketing cyfrowy.

3 grudnia 2018