SalesManago z nowymi właścicielami. SilverTree Equity i Perwyn inwestują dziewięciocyfrową kwotę w euro
  • 0
  • 1
30.11.2021

SalesManago z nowymi właścicielami. SilverTree Equity i Perwyn inwestują dziewięciocyfrową kwotę w euro

Dziewięciocyfrową kwotę w euro zapłacą za przejęcie SalesManago dwa fundusze private equity: Perwyn i SilverTree Equity. Tym samym polska spółka rusza do boju o pozycję globalnego lidera rozwiązań customer data platform i marketing automation.

30 listopada równolegle w Londynie i Krakowie ogłoszono finalizację transakcji, w ramach której fundusze przejmują i inwestują w SalesManago. To customer data platform i platforma marketing automation działająca w obszarze e-commerce.

Założyliśmy SalesManago w 2012 r. z ambicją dostarczenia światowej klasy rozwiązania customer data platform. Od tego czasu firma szybko urosła do pozycji lidera rynku CDP i automatyzacji marketingu – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel i prezes zarządu SalesManago.

SilverTree Equity to uznany gracz private equity specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu w chmurze. Perwyn z kolei to rodzinne przedsięwzięcie private equity. Obaj partnerzy zobowiązali się do znaczącego dokapitalizowania firmy, które zdynamizuje jej globalną ekspansję. Tym samym SalesManago, które przez ostatnie lata rośnie średnio około 50% rocznie, zyskuje dodatkowy kapitał i zasoby potrzebne do walki o pozycję światowego lidera na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Na świecie ponad 2500 dużych i średniej wielkości biznesów B2C i e-commerce korzysta z rozwiązań polskiej firmy. Firma współpracuje m.in. z markami: BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria’s Secret, Oriflame, Crocs i T-Mobile. Została uznana przez „Financial Times” i Deloitte za jedną z najszybciej rozwijających się w Europie.

Inwestycja w SalesManago wpisuje się w strategię zarówno Perwyn, jak i SilverTree Equity.

W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte na rozwoju technologii, w tym technologii marketingowych. Wizja, jaką obiecuje SalesManago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej. Cieszymy się, że dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej i dynamicznego sektora technologicznego – ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.

Spodziewamy się, że budżety na aplikacje martech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy e-commerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party będące rdzeniem platformy CDP SalesManago – dodaje John Messamore, partner zarządzający SilverTree Equity.

Na dalszej ścieżce wzrostu rozwój firmy ekspercką wiedzą wspierać będzie kilku doświadczonych menedżerów. Są wśród nich m.in. Tim Weller (prezes Trustpilota – spółki wycenianej na 1,6 mln dol.), Rafał Brzoska (założyciel i prezes zarządu Inpostu) oraz Jean-Philippe Baert (doświadczony dyrektor martech), którzy dołączą do rady nadzorczej spółki.

Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako partnerzy operacyjni.

Przy transakcji SilverTree i Perwyn doradzali EY, Eversheds Sutherland, Crosslake Technologies oraz Bain & Company. Doradcą SalesManago był GP Bullhound.

  • 1
SalesManago

SalesManago ma nowych właścicieli

30 listopada 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
30.11.2021

Ośmiu na dziesięciu konsumentów w Polsce obawia się rosnącej inflacji – wyniki „European Consumer Payment Report 2021”

Tegoroczny raport Intrum „European Consumer Payment Report”, który daje wgląd w zachowanie płatnicze i zdolność do zarządzania budżetem domowym konsumentów w 24 krajach Europy (w tym Polsce), pokazuje również, jak wygląda sytuacja finansowa Polaków w drugim roku funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości. Stopniowy powrót do normalności i ożywienie gospodarcze są faktem. Mimo to na horyzoncie pojawił się kolejny problem – rosnąca inflacja, której skutków obawia się 82 proc. konsumentów w naszym kraju.

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
30.11.2021

„Nie dla wszystkich dzieci święta brzmią tak samo” – świąteczny apel o pomoc dla podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych

Ruszyła kampania świąteczna „Czy się spełni cud?”, w której Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce zwraca szczególną uwagę na trudną sytuację systemu pieczy zastępczej w Polsce. Dramatycznie rośnie liczba dzieci kierowanych do pieczy w trybie zabezpieczenia, a nie ma rodzin zastępczych i miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które mogłyby je przyjąć. Dzieci, które potrzebują pomocy, na miejsce w pieczy zastępczej czekają miesiącami w biologicznych domach.

29 listopada 2021