Salesforce i WhatsApp ogłosiły partnerstwo
  • 0
  • 1
23.09.2022

Salesforce i WhatsApp ogłosiły partnerstwo

Salesforce zaoferuje zautomatyzowane i zintegrowane z firmowymi platformami biznesowymi rozwiązanie wykorzystujące WhatsApp jako nadrzędną formę interakcji z klientami.

Podczas wydarzenia Dreamforce 2022 Salesforce i WhatsApp ogłosiły nowe strategiczne partnerstwo. Klienci tej pierwszej firmy będą mogli łączyć się ze swoimi klientami i budować nowe doświadczenia w aplikacji WhatsApp. Integracja ta ma zmienić sposób, w jaki marki łączą się z konsumentami. Wszystko to przez konwersacyjne zaangażowanie w ramach interakcji marketingowych, handlowych i usługowych.

90% klientów twierdzi, że doświadczenie oferowane przez firmę jest równie ważne, jak jej produkty lub usługi. 66% dorosłych osób online na całym świecie wybiera wiadomości jako główny sposób komunikacji z firmą.

Firmy będą mogły także aktywować swoich klientów bezpośrednio za pośrednictwem nowego rozwiązania Salesforce Genie

Jest to nowa platforma danych zasilająca CRM działający w czasie rzeczywistym. Umożliwia to firmom kierowanie do swoich odbiorców danych w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem reklam typu Click-to-WhatsApp na Facebooku i Instagramie.

Wiadomości przesyłane drogą mobilną to dziś jeden z kluczowych punktów interakcji. 66% respondentów badania Salesforce deklaruje, że wiadomości to ich preferowany sposób komunikacji z firmą.

Aplikacje Salesforce Marketing Cloud, Service Cloud i Commerce Cloud zintegrują się z WhatsApp, aby obsługiwać komunikaty promocyjne i dotyczące obsługi klienta, a wkrótce także możliwości transakcyjne „conversational commerce”.

Klienci będą mogli otrzymać wiadomość WhatsApp z przypomnieniem o nadchodzącym zamówieniu, które zostanie zrealizowane w przyszłym tygodniu. Wiadomość może zawierać promocję z 20-procentowym rabatem na nową lub powiązaną ofertę produktową. Użytkownik może następnie potwierdzić za pomocą przycisku, czy chce automatycznie dodać ten nowy produkt do swojego zamówienia.

Użytkownicy Salesforce będą mogli także w czasie rzeczywistym personalizować interakcje oparte na marketingu na WhatsApp

Wykorzystają do tego zaufane dane klientów first-party. Biznesowe komunikaty WhatsApp będą wykorzystywać informacje o sztucznej inteligencji z całego zasobu Salesforce i innych źródeł. Chodzi o to, aby spersonalizować zaangażowanie klientów za pomocą inteligentnych promocji i rekomendacji.

Nasze rozszerzone partnerstwo z Salesforce to kamień milowy, który znacząco skaluje nasze możliwości pomagania markom w oferowaniu jeszcze lepszych doświadczeń klientów korzystających na co dzień z aplikacji WhatsApp. Obie nasze firmy podzielają przekonanie, że komunikatory z sukcesem „przejmują” interakcje z markami. Tym samym pomożemy większej liczbie marek rozpocząć pracę z WhatsAppem, aby zwiększyć zaangażowanie klientów, przyspieszyć sprzedaż i osiągnąć lepsze wyniki dla ich firm i klientów – powiedział Matt Idema, wiceprezes działu business messaging w firmie Meta.

Integracja Salesforce z WhatsApp Business Platform for Marketing Cloud ma być dostępna w grudniu 2022 r. Dodatkowe integracje zostaną zaoferowane w kolejnych miesiącach.

  • 1
Salesforce i WhatsApp ogłaszają współpracę

Salesforce i WhatsApp ogłaszają współpracę

22 września 2022