„Rzeczpospolita” z wydaniem jubileuszowym na 100-lecie oraz kampanią „Wszystkie strony w dyskusji”
  • 1
  • 1
16.06.2020

„Rzeczpospolita” z wydaniem jubileuszowym na 100-lecie oraz kampanią „Wszystkie strony w dyskusji”

15 czerwca – dokładnie po stu latach od publikacji pierwszego numeru „Rzeczpospolitej” – ukazało się wydanie jubileuszowe, przypominające najważniejsze wydarzenia z historii dziennika. Towarzyszy temu kampania wizerunkowa pod hasłem „Wszystkie strony w dyskusji”.

„Rzeczpospolita” zaczęła ukazywać się w czerwcu 1920 r. Ufundowane przez Ignacego Jana Paderewskiego pismo było pierwszym polskim nowoczesnym dziennikiem. Jego dziennikarze zabierali głos w najbardziej przełomowych i dramatycznych momentach historii Polski, m.in. podczas wojny polsko-bolszewickiej w 1920 r., walk na terenach plebiscytowych, w przełomowych chwilach polskiej demokracji. Dziś wydawana przez Gremi Media, przygotowywana pod kierownictwem redaktora naczelnego Bogusława Chraboty, „Rzeczpospolita” jest jednym z najważniejszych opiniotwórczych dzienników w Polsce.

Obchody stulecia są zaplanowane na cały rok. Symboliczną datą jest 15 czerwca. Tego dnia, czyli dokładnie 100 lat po ukazaniu się pierwszego numeru, zostało opublikowane specjalne wydanie „Rzeczpospolitej”. Znajdują się w nim relacje z najważniejszych momentów w historii dziennika oraz teksty autorstwa wybitnych intelektualistów, m.in. Stefana Żeromskiego, Czesława Miłosza, Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.

Na stronie www.100lat.rp.pl można obejrzeć materiały wideo przygotowane na stulecie oraz nagranie z udziałem redaktora naczelnego, Bogusława Chraboty. Inne jubileuszowe projekty to m.in. ranking „Najważniejsze firmy dla Polski”, cykle redakcyjne „Kobiety stulecia” oraz „Innowacje stulecia”. W ramach partnerstwa „Rzeczpospolitej” i Poczty Polskiej wyemitowano specjalny znaczek pocztowy honorujący stulecie. Projekt został wyłoniony w konkursie i będzie dostępny w limitowanej edycji od 15 czerwca. W Operze Krakowskiej planowane jest także wystawienie „Manru”, jedynej opery Ignacego Jana Paderewskiego.

Obchodom stulecia towarzyszy kampania wizerunkowa realizowana pod hasłem „Od 100 lat każda strona Rzeczpospolitej to strona w dyskusji o tym, co ważne”.

W ten sposób nawiązujemy do najważniejszych wartości, które towarzyszą dziennikarzom „Rzeczpospolitej” od samego początku: obiektywizmu i pokazywania rzeczywistości z wielu perspektyw – mówi Cezary Piernikowski, dyrektor działu marketingu.

W wizerunkowym spocie w symboliczny sposób główną rolę odgrywają strony „Rzeczpospolitej”. To na nich od 100 lat toczy się dyskusja o najważniejszych tematach w kraju i na świecie. Spot rozpoczynają słowa abp. Teodorowicza wypowiedziane podczas poświęcenia redakcji 14 czerwca 1920 r.

Działania marketingowe obejmują m.in. kampanię w mediach własnych („Rzeczpospolita”, „Parkiet”), telewizji (TVN, Polsat), radiu (RMF FM, Radio Zet),VoD (Ipla, Player) na portalu Interia.pl oraz nośnikach outdoorowych (cityboard).

15 czerwca na ulicach Warszawy można było też spotkać tradycyjnych gazeciarzy rozdających wydanie jubileuszowe. Zaplanowano limitowaną dystrybucję dwóch egzemplarzy dziennika: pierwszego wydania z 1920 r. oraz jubileuszowego z 15 czerwca 2020 r.

Koncepcja, realizacja oraz dobór mediów – dział marketingu Gremi Media.

  • 1
„Rzeczpospolita”

„Rzeczpospolita” świętuje stulecie istnienia

16 czerwca 2020

15 czerwca 2020