RXBar oddaje działania promocyjne nowej linii produktów w ręce influencerów
  • 0
  • 1
21.02.2020

RXBar oddaje działania promocyjne nowej linii produktów w ręce influencerów

Firma RXBar produkująca proteinowe przekąski przyjęła nową strategię influencer marketingową. Powierza prowadzenie działań promocyjnych limitowanej linii produktów wpływowym twórcom internetowym.

Rezygnuje przy tym z tradycyjnej płatnej kampanii marketingowej w telewizji czy mediach społecznościowych. Będzie całkowicie polegać na influencerach, którzy mają zainteresować nowymi produktami swoich odbiorców.

Firma zaprezentowała pierwszy limitowany produkt – batonik o smaku gorącej czekolady – we współpracy z wpływowym crossfitterem Cole’em Sagerem. Napisał on o tej nowości na swoim profilu na Instagramie.

Intencją jest oddanie wszystkiego w ręce influencerów. Nasz zespół marketingowy naprawdę wycofuje się, zapewniając im stuprocentową swobodę i kontrolę nad działaniami – powiedziała Jennie Jones, menedżer ds. marki w RXBar.

Jak wyjaśnia, to od internetowych twórców będzie zależeć cały marketing i sprzedaż. Firma nie inwestuje żadnych pieniędzy w kampanie medialne, nawet w celu promowania treści influencerskich. Nie promuje również nowych smaków we własnych kanałach społecznościowych.

RXBar ma nadzieję nawiązać współpracę z dziesiątkami innych influencerów na podobnych warunkach, jak z Sagerem. Chce w ten sposób wywoływać szum wokół limitowanych wersji produktów za pośrednictwem ich kanałów społecznościowych. Firma sprawdza obecnie inne wpływowe osoby na różnych platformach, w tym na Instagramie, Pintereście i YouTube.

View this post on Instagram

Introducing… the newest, most EXCLUSIVE @rxbar flavor… Hot Chocolate! 🍫 I’ve partnered with @rxbar to create this new, limited-time flavor and I am so excited for you guys to finally try it! 🤤 This is super exclusive – 𝐨𝐧𝐥𝐲 𝐚 𝐥𝐢𝐦𝐢𝐭𝐞𝐝 𝐪𝐮𝐚𝐧𝐭𝐢𝐭𝐲 𝐰𝐚𝐬 𝐜𝐫𝐞𝐚𝐭𝐞𝐝, so make sure to secure your box NOW before these sell out! And stock up! These won’t be available in stores. The RXBAR Select product line is a collection of unique flavors made in a limited quantity and for a limited time only. Tag someone who loves chocolate 😋 then click the link in my bio to order your Limited Edition box now! #RXpartner #rxbar #HotChocolate

A post shared by Cole Sager (@colesager35) on

Strategia powstała wewnątrz zespołu ds. marketingu. Polega nie tylko na wykorzystaniu influencerów do „otwarcia drzwi do nowego kanału sprzedaży”. Także na pozyskaniu opinii konsumentów i samych influencerów. To z kolei ma pomóc we wprowadzaniu innowacji w opracowywaniu smaków.

Jeśli chodzi o płatności, porozumienie między RXBar a influencerami jest podobne do tego, na jakim oparte są kampanie afiliacyjne. Firma zachęca internetowych twórców, by nakłaniali swoich odbiorców do możliwie szybkiego kupowania produktów o nowych smakach. Im szybciej bowiem produkty zostaną wyprzedane, tym większa będzie opłata dla influencera. RXBar odmówił udostępnienia szczegółów umowy finansowej z Cole’em Sagerem.

Nie jest też jasne, ile te działania będą kosztowały firmę. RXBar nie ujawnia danych na ten temat. Firma zaznacza jednak, że na influencer marketing przeznaczyła mniej niż 20% budżetu marketingowego. Według danych Kantara w pierwszych dziesięciu miesiącach 2019 r. firma wydała na marketing 228 tys. dol. Nie obejmuje to wydatków na media społecznościowe.

Źródło: www.digiday.com

  • 1
RXBar

RXBar stawia na influencerów

21 lutego 2020