Ruszyły zgłoszenia do Golden Arrow 2021
  • 0
  • 4
8.04.2021

Ruszyły zgłoszenia do Golden Arrow 2021

Golden Arrow 2021 to XVI edycja konkursu promującego najlepsze i najefektywniejsze projekty z zakresu marketingu zintegrowanego. Po raz pierwszy obejmuje ona przedsięwzięcia, które powstały i były zrealizowane w czasie trwającej pandemii – od 7 maja 2020 r. do 7 maja 2021 r.

Zgłoszenia do Golden Arrow 2021 trwają do 7 maja. Tegoroczna edycja jest inna niż poprzednie, przede wszystkim dlatego, że obejmuje projekty, które powstały i były realizowane w całkowicie nowych, kryzysowych warunkach.

Pandemia koronawirusa z dnia na dzień przeniosła cały świat do Sieci i przed telewizory. Nasze życie zmieniło się nieoczekiwanie. Przewartościowaliśmy cele i plany, zmieniliśmy strukturę wydatków. Marki musiały na to wyzwanie odpowiedzieć, wprowadzając swoje biznesy na nieznane im dotąd tereny. Uruchomiły nowe kanały sprzedaży, obsługi klientów i komunikacji z nimi. Wprowadziły nowe produkty i usługi, w znacznej mierze cyfrowe.

Część z nich odniosła sukces, inne nie wytrzymały zmian, jakie im narzucono. Tegoroczna edycja Golden Arrow pokaże, w jakich kierunkach podążały marki i jakie strategie komunikacji z rynkiem obrały – powiedział Jarosław Zuchora, członek jury Golden Arrow, dyrektor zarządzający Wedo.

W tym roku, dostosowując konkurs do zmian rynkowych wywołanych przez pandemię, organizatorzy wprowadzili do niego nowe kategorie, a kolejne rozszerzyli. Wśród 23 kategorii po raz pierwszy pojawia się możliwość zgłoszenia projektu w ramach katalogu Wyzwania marketera. Wyodrębniono w nim sześć podkategorii:

  • Product launch,
  • Product relaunch,
  • Innowacja w dystrybucji,
  • Premiumizacja,
  • Long-term strategy,
  • Wzorowa współpraca marketer – agencja.

Kolejna nowość to kategoria Kampanie szyte na miarę, do której można zgłaszać projekty regionalne. Projekty te, mimo mniejszych zasięgów i budżetów, często osiągają doskonałe rezultaty z punktu widzenia efektywności, kreatywności i poziomu realizacji celów.

Ze względu na ogromny skok w sprzedaży online i związane z tym zmiany w obsłudze klienta online w tegorocznym konkursie rozszerzono kategorię E-commerce. W jej ramach wyróżniono cztery podkategorie:

  • Innowacja roku,
  • Najlepsze rozwiązanie omnichannel,
  • Transformacja cyfrowa,
  • Najlepsze doświadczenie zakupowe użytkownika.

Wyzwania, przed jakimi stanęli retailerzy zarówno w zakresie punktów sprzedaży stacjonarnej, jak i marek własnych, ujęte były dotąd w kategorii Retail & shopper marketing. Teraz je rozszerzono, wskazując podkategorie:

  • Kampania shopper marketing,
  • Nowe technologie retail,
  • Innowacje private label,
  • Shopper experience & shop design.

Oprócz tego w XVI edycji ponownie pojawi się Kategoria specjalna. Marketing w czasie pandemii, w ramach której wyróżniono dwie podkategorie:

  • Projekty pro bono,
  • Projekty marketingowe marek.

Projekty zgłoszone do konkursu będą oceniane przez jury, w którym zasiada 18 ekspertów, przedstawicieli marketerów oraz agencji. Jury ocenia zgłoszenia w dwóch etapach. Pierwszy to etap oceny indywidualnej, którego celem jest wyłonienie nominowanych do zwycięstwa w poszczególnych kategoriach. Jest to tzw. shortlista. Na tym etapie oceny każdy z jurorów będzie mógł wykorzystać jednego jokera w wybranej przez siebie kategorii.

Przypisanie jokera konkretnemu zgłoszeniu gwarantuje mu przejście do drugiego etapu, nawet jeśli nie będzie to wynikało z łącznej punktacji nadanej przez wszystkich jurorów. Uczestnicy konkursu, których zgłoszenia zostaną zakwalifikowane do shortlisty, otrzymają tytuł Nominowany w konkursie Golden Arrow. Spośród nich w drugim etapie oceny podczas wspólnych obrad jury wybierze zwycięzców poszczególnych kategorii.

Konkurs marketingu Golden Arrow, począwszy od 2006 r. ocenia efektywność oraz innowacyjność największych kampanii marketingowych. Jego głównym celem jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i wyróżnianie przełomowych rozwiązań. Jury konkursu złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji wybiera te projekty, które stanowią punkt odniesienia dla całej branży.

W konkursie mogą uczestniczyć agencje reklamowe full service, agencje marketingu zintegrowanego, BTL, eventowe, interaktywne, domy mediowe oraz wszystkie firmy, które zrealizowały pełną i spójną kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji.

Rejestracja do konkursu następuje poprzez stronę www.goldenarrow.pl.

  • 4
Golden Arrow 2021

Golden Arrow 2021

Golden Arrow 2021

Statuetka Golden Arrow

Golden Arrow 2021

Statuetka Golden Arrow

Golden Arrow 2021

Jarosław Zuchora, juror konkursu Golden Arrow

8 kwietnia 2021