Ruszyła linia pomocy oraz kampania Sexed.pl o przemocy w związkach
  • 3
  • 1
17.12.2021

Ruszyła linia pomocy oraz kampania Sexed.pl o przemocy w związkach

25 listopada przypadał Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet i początek obchodów 16 Dni przeciwko Przemocy ze względu na Płeć. W związku z tym wystartowała kampania organizacji Sexed.pl, założonej przez modelkę Anję Rubik. Zwraca uwagę na problem przemocy w bliskich związkach oraz zachęca do sięgania po pomoc – zarówno osoby doświadczające przemocy, jak i te, które ją stosują.

W związku z uruchomieniem linii pomocowej powstały trzy filmy krótkometrażowe, które prezentują różne odmiany przemocy doświadczanej w związkach. Kierują do strony www.sexed.pl.

W realizację filmów zaangażowało się troje reżyserów: Jakub Michalczuk, Jagoda Szelc i Tomasz Wasilewski. Każdy z nich, biorąc na warsztat temat przemocy w związkach, pokazał inną formę nadużyć. W filmach wystąpili m.in: Julia Wieniawa, Jakub Gierszał, Tomasz Włosok, Masza Wągrocka, Kamil Nożyński, Marta Nieradkiewicz, Marcin Miodek i Marta Ścisłowicz. Zdjęcia wykonali Michał Englert i Przemysław Brynkiewicz. Nad realizacją spotów czuwał dom produkcyjny Watchout Studio.

Pierwszy film, zatytułowany „Last date”, w reżyserii Jakuba Michalczuka skupia się na przemocy w formie niechcianego dotyku. Obsada: Julia Wieniawa, Tomasz Włosok, Kamil Nożyński, Masza Wągrocka.

„Miłość nie zawstydza” w reżyserii Jagody Szelc przedstawia, jak kontrola w związku może przerodzić się w przemoc. Obsada: Paula Stępczyńska, Anna Chorostecka, Filip Gołąb, Małgorzata Trofimiuk, Wiesław Cichy.

Ostatni film, który miał premierę 15 grudnia, to „Przemoc w białych rękawiczkach” w reżyserii Tomasza Wasilewskiego. Materiał pokazuje przemoc poprzez poniżanie. Obsada: Jakub Gierszał, Marcin Miodek, Marta Nieradkiewicz, Marta Ścisłowicz.

Filmy są dostępne w kanałach Sexed.pl, na platformie Player i w kinach. Kampanię wspierają kino Muranów, Stowarzyszenie Kin Studyjnych oraz kina Helios. Kampania powstała w partnerstwie z „Vogue Polska”.

  • 1
Sexed.pl

Ruszyła kampania Sexed.pl o różnych formach przemocy w związkach

17 grudnia 2021

  • 2
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
17.12.2021

Amp Futbol Polska rozpoczął kampanię „Nie każdy bohater nosi dwa buty!”

Reprezentacja Amp Futbol Polska rozpoczęła kampanię „Jedną nogą w finale”. To projekt, którego celem jest pozytywna zmiana wizerunku osób niepełnosprawnych w Polsce, zarówno wśród samych niepełnosprawnych, jak i w całym społeczeństwie. Zmiana może dokonać się przez sport, a dokładnie amp futbol. W kampanii poznamy historię 8-letniego Kacpra, zawodnika Junior Amp Futbol i jego drużynę.

16 grudnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
16.12.2021

FOMO 2021. Polacy a lęk przed odłączeniem podczas pandemii – raport z III edycji badań

Zarówno w grupie nastolatków (15–19 lat), jak i młodych dorosłych (20–24 lata) znacząco wzrósł odsetek wysoko „sfomowanych”, czyli osób, które odczuwają lęk przed odłączeniem od Sieci, informacji, zdarzeń w mediach społecznościowych. Badanie przeprowadzili eksperci NASK, przedstawiciele Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, Wydziału Psychologii UW oraz panelu badawczego Ariadna.