Ruszyła kampania „HCV – jestem świadom” (wideo)
  • 2
  • 3
30.06.2016

Ruszyła kampania „HCV – jestem świadom” (wideo)

W Polsce nawet do 200 tys. osób może być zakażonych HCV. To mniej więcej tyle, ilu mieszkańców liczy Zielona Góra, Olsztyn czy Kielce. W okresie wakacyjnym Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH poprowadzi kampanię, w której będzie informować o tym, czym jest HCV, jak się przenosi, a przede wszystkim jak ograniczyć ryzyko zakażenia.

Kampania „HCV – jestem świadom” ma podnieść świadomość społeczeństwa w zakresie poważnego problemu zdrowotnego, jakim jest zakażenie wirusem odpowiedzialnym za wirusowe zapalenie wątroby typu C.    

Zakażenie przebiega w większości przypadków bez charakterystycznych objawów. Może ujawnić się dopiero po wielu latach w postaci marskości lub raka wątrobowokomórkowego.

W Polsce 80% osób zakażonych HCV o tym nie wie, a świadomość na temat zakażeń HCV w społeczeństwie jest wciąż zbyt niska. Ponad połowa osób (55%) deklaruje, że nigdy nie słyszała o wirusie HCV.

Przygotowany 30-sekundowy spot emitowany jest w stacjach TVP oraz Polsat.

Oprócz tego stworzono reklamę radiową (Złote Przeboje, Radio Zet, RMF), prasową oraz outdoorową, eksponowaną na billboardach i citylightach.

Zaplanowano też uruchomienie punktów edukacyjnych podczas 17 eventów organizowanych w Polsce (w tym pikników Lata z Radiem). Będą tam czekać edukatorzy i lekarze, którzy przekażą wiedzę o HCV w sposób ciekawy i atrakcyjny dla odbiorców w różnym wieku.

Podczas kampanii można będzie pogłębić i sprawdzić swoją wiedzę o wirusie. Ta akcja kierowana jest szczególnie do pracowników salonów kosmetycznych, tatuażu czy studiów fryzjerskich. W tego rodzaju zawodach pozamedycznych może dochodzić do przerwania ciągłości skóry lub błon śluzowych, a tym samym powstaje ryzyko przeniesienia HCV i innych zakażeń krwiopochodnych.

Działania prowadzone są m.in. w Internecie. Na stronie www.hcv.pzh.gov.pl w zakładce Platforma e-learningowa można odbyć szkolenie i rozwiązać test. Osoby, które zdobędą wymaganą liczbę punktów, otrzymają certyfikat. Szkolenia są dostępne nieodpłatnie dla każdego.

Dla przedstawicieli wspomnianych zawodów przygotowano też konkurs na twarz kampanii HCV. Wśród zwycięzców, czyli wszystkich tych, którzy zdobędą co najmniej 11 punktów w szkoleniu online, rozlosowana zostanie nagroda – występ w filmie dotyczącym promocji wiedzy o HCV i dobrych praktyk w salonie. Przewidziano po 2 losowania od kwietnia do października i jedno w listopadzie. Łączna liczba zwycięzców konkursu wyniesie 15 osób.

Wylosowana osoba zostanie twarzą kampanii „Zapobieganie zakażeniom HCV”. Wystąpi w krótkim filmie, który będzie emitowany w Internecie, a także w innych działaniach promocyjnych.

Ponadto w ramach projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV” realizowane są bezpłatne działania edukacyjne skierowane do środowisk, które są kluczowe z punktu widzenia walki z zakażeniami wirusem HCV. Chodzi o pracowników zawodów medycznych, w tym pielęgniarki, położne oraz lekarzy (m.in. ginekologów, hepatologów czy stomatologów).

Na stronie www.szkoleniehcv.pzh.gov.pl znajduje się lista kursów wraz z ich dokładną lokalizacją i terminem. Szkolenia są finansowane ze środków projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV”.

  • Strategia komunikacji, kreacja kampanii, w tym spoty, reklamy drukowane i projekt strony internetowej: Telescope
  • Reżyseria spotu: Piotr Onopa
  • Produkcja: Papaya Films
  • Zakup mediów: MasterMind Media

Projekt „Zapobieganie zakażeniom HCV” jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

  • 3

30 czerwca 2016

Reklama

29 czerwca 2016

Reklama