Ruszył pierwszy Żappka Store – połączony z aplikacją sklep całodobowy bez kas i obsługi
  • 1
  • 4
15.06.2021

Ruszył pierwszy Żappka Store – połączony z aplikacją sklep całodobowy bez kas i obsługi

Od 14 czerwca klienci mogą zrobić zakupy w pierwszym Żappka Store otwartym na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Sklep jest połączony z aplikacją Żappka i nie ma w nim kas ani obsługi. Placówka jest dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, dzięki czemu klienci mogą korzystać z niej o dowolnej porze dnia czy nocy.

Grupa Żabka rozwija koncepty w obszarze modern convenience, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Oczekują oni wygodnych, szybkich rozwiązań łączących świat cyfrowy z ich otoczeniem. Żappka Store precyzyjnie się w ten trend wpisuje. Razem z aplikacją Żappka, z której korzysta już 5 mln użytkowników, współtworzy ekosystem cyfrowych rozwiązań ułatwiających życie naszym klientom – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska.

Żappka Store to format opracowany z myślą o lokalizacjach, w których nie ma możliwości otwarcia standardowego sklepu Żabka. Koncept wykorzystuje najnowsze technologie:

  • zaawansowane modele przetwarzania obrazu z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji do obsługi klienta,
  • inteligentne rozwiązania do zarządzania zasilaniem, bezpieczeństwem i dostępnością sklepu.

Żappka Store to połączenie światów offline oraz online, budujące nowe doświadczenie zakupowe dla klientów, którzy nawet w kilka sekund mogą zrobić szybkie zakupy, wybierając produkt i po prostu wyjść bez konieczności dokonywania płatności na miejscu. Nie muszą zastanawiać się nad tym, czy mają gotówkę lub kartę płatniczą, czy będą stać w kolejce albo gdzie zrobią zakupy, bo jest 5 rano. To nowa wartość na rynku i uzupełnienie naszej dotychczasowej oferty – mówi Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Koncept powstał w laboratorium technologicznym Grupy Żabka, w ramach którego tworzone są, testowane, a następnie wdrażane nowe rozwiązania cyfrowe. Jako pierwsi technologię Żappka Store mogli przetestować pracownicy oraz współpracownicy sieci Żabka. Teraz czas na klientów, dzięki którym będzie ona nadal doskonalona i rozwijana.

Aby zrobić zakupy w Żappka Store, należy mieć smartfon z zainstalowaną aplikacją Żappka oraz aktywowaną usługą Żappka Pay. Przed wejściem do sklepu aplikacja wygeneruje jednorazowy, przypisany do punktu kod QR, który należy zeskanować na czytniku przy drzwiach. Po zeskanowaniu kodu drzwi otworzą się automatycznie. Następnie wystarczy wziąć z półki wybrane produkty i wyjść.

Zamontowany w Żabka Store system kamer wykorzystujący m.in. algorytmy deep learning rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym sfinalizuje płatność za pomocą podpiętej do Żappka Pay karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

W Żappka Store zastosowano platformę AiFi OASIS (Orchestrated Autonomous Store Infrastructure & Services), czyli system kamer wykorzystujący zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji.

Żabka zainteresowała się naszym rozwiązaniem sklepu bezobsługowego, ponieważ chciała stworzyć swoim klientom możliwość dokonywania wygodnych zakupów. Wdrożone rozwiązanie to przyszłość handlu detalicznego. Już się cieszymy na możliwość wprowadzenia tej technologii w innych lokalizacjach w całej Polsce w partnerstwie z Żabką – mówi Steve Gu, współzałożyciel i dyrektor generalny AiFi.

W bezobsługowej Żabce początkowo znajdzie się w sumie ponad 300 różnych produktów. Wśród nich słodycze, dania gotowe, przekąski słone i słodkie oraz napoje, a także świeżo mielona kawa z ekspresu. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żappka Store będzie mogła przebywać jedna osoba. W planach jest uruchomienie kolejnych punktów w największych miastach w Polsce. Drugi bezobsługowy punkt powstanie w Warszawie.

Żappka Store został stworzony w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, które łączy w sobie trzy elementy:

  • wyszukiwanie innowacji i zarządzanie nimi,
  • przekuwanie ich na nowe produkty i usługi,
  • ich komercjalizację.

Projekt wpisuje się w strategię Grupy Żabka, która zakłada realizację działań zmierzających do utrzymania neutralności klimatycznej. Żappka Store do swej działalności wykorzystuje wyłącznie ekwiwalent zielonej energii.

  • 4
Żappka Store

W Poznaniu powstał Żappka Store

15 czerwca 2021

14 czerwca 2021

  • 0
  • 9
  • 0
  • 0
  • 0
14.06.2021

HX Study: Polacy są spragnieni kibicowania

54% Polaków zamierza oglądać mecze Euro 2020 – pokazuje ostatnie badanie HX Study przeprowadzone przez Starcom we współpracy z departamentem data science Publicis Groupe. Tradycyjnie, najczęściej obejrzymy mecze we własnym domu. Prawie połowa fanów piłki nożnej zamierza oglądać mecze u znajomych. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że jest to dwukrotnie więcej niż w czasie mundialu w 2018 r. (44% vs 19%).