Ruszają zgłoszenia do IAB Mixx Awards 2019
  • 0
  • 0
6.08.2019

Ruszają zgłoszenia do IAB Mixx Awards 2019

Ruszyły zgłoszenia do trzynastej edycji IAB Mixx Awards. To konkurs na najlepsze polskie kampanie reklamowe w Internecie. Wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność. Zgłoszenia w szesnastu kategoriach można przesyłać do 6 września. Nagrody zostaną wręczone pod koniec listopada w Warszawie.

Naszym celem jako organizacji jest to, aby IAB Mixx Awards 2019 przyczyniał się do podnoszenia jakości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce. Dlatego niezmiennie, dzięki zaangażowaniu do jury najlepszych ekspertów z rynku, utrzymujemy wysoki poziom ocen. Otrzymanie złotej statuetki Mixx równoznaczne jest z zakwalifikowaniem kampanii do kanonu najlepszych praktyk reklamowych, których jakość sygnowana jest przez IAB Polska – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

IAB Mixx Awards to konkurs, w którym kampanie reklamowe oceniane są jako całość. Jury analizuje zgłoszone w poszczególnych kategoriach projekty, biorąc pod uwagę strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

Zwycięskie projekty to te, które:

  • najefektywniej zachęcają do interakcji z marką,
  • prezentują najskuteczniejsze rozwiązania w reklamie cyfrowej,
  • inspirują i wskazują kierunki rozwoju branży.

Kampanie zgłosić mogą marki, agencje reklamowe, domy mediowe, portale, wydawcy, a także dostawcy technologii, niezależnie od wielkości czy budżetu wydanego na projekt. Jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest zrealizowanie projektu wykorzystującego co najmniej jeden kanał internetowy.

Do zwycięstwa w IAB Mixx Awards 2019 mogą z powodzeniem startować zarówno duzi, jak i mniejsi gracze z rynku. Oceniamy nie budżet, ale umiejętne połączenie konceptu kreatywnego z przełożeniem kampanii na adekwatne efekty. Na takie podejście położony jest środek ciężkości części kategorii konkursowych, m.in. Limited Budget – mówi Robert Wielgo, CMO, członek zarządu IAB Polska.

Kategorie konkursowe
Kampanie będą nagradzane w szesnastu kategoriach konkursowych. Z każdą edycją są one aktualizowane i dostosowywane do nieustannie zmieniającej się branży e-marketingu.

W tym roku wprowadzona została nowa kategoria: Content Marketing. Przeznaczona jest dla projektów, w których pomysł contentowy osadzony był na insightach konsumenckich i w sposób zintegrowany kształtował komunikację we wszystkich punktach styku.

Wszystkie kategorie, w których twórcy najlepszych kampanii reklamowych mogą w tym roku zgłosić prace, to:

  • Best Use of Social Media
  • Brand Awareness and Positioning
  • Commerce
  • Content Marketing
  • Cross Media Integration
  • Data Driven & Precision Marketing
  • Digital Experiences
  • Games & e-Sport
  • Innovation & Smart Solution
  • Limited Budget
  • Offline Digitizing
  • Online Marketing with Influencer
  • Perfomance Marketing
  • Product Launch
  • Public Service and Non-profit Campaign
  • UX

Zwieńczeniem IAB Mixx Awards 2019 będzie nagroda Best in Show dla najlepszej kampanii zgłoszonej w konkursie. Ponadto przyznane zostaną nagrody za dokonania w kategoriach:

  • Reklamodawca Roku,
  • Agencja Roku,
  • Dom Mediowy Roku,
  • Człowiek Roku,

a także Nagroda Specjalna IAB Polska za szczególne osiągnięcia życiowe.

Jurorzy
Zwycięzców konkursu wybierze jury – eksperci branży. W jego skład wchodzą przedstawiciele agencji, domów mediowych, wydawców i specjalistów w wybranych dziedzinach, a także reprezentanci marek.

Jurorami IAB Mixx Awards 2019 są:

  • Jarosław Agatowski (Grupa Żywiec),
  • Filip Beźnicki (Saatchi & Saatchi IS),
  • Anna Bielecka-Bochenko (Kompania Piwowarska),
  • Joanna Biernacka (Isobar Polska),
  • Piotr Bombol (Gameset),
  • Łukasz Borak (Volvo Car Poland),
  • Marta Borówka (Mastercard),
  • Aleksandra Bujnowska (Havas Media Group Poland),
  • Agata Czech (Lego),
  • Joanna Czekaj (SalesTube),
  • Joanna Dering (Kamikaze),
  • Beata Dziwulska (Nestle),
  • Anna Elwart (Digital Resolution),
  • Paweł Gala (Wavemaker),
  • Anna Gruszka (IPG Mediabrands),
  • Roman Grygierek (Inis),
  • Paweł Haltof (Artegence),
  • Anna Iller (Allegro),
  • Adam Jankowski (Ikea),
  • Marzena Kamińska (Up & More),
  • Jacek Karolak (180Heartbeats + Jung v Matt),
  • Michał Kobierzewski (OS3),
  • Olga Korolec (Ringier Axel Springer Polska),
  • Szymon Kosiński (Grupa Sarigato),
  • Maciej Kossowski (Polska Press Grupa),
  • Adrianna Kubik-Przybył (They.pl),
  • Maria Kuc-Jędrzejewska (Johnson & Johnson),
  • Szymon Kukanow (PHD Media Direction),
  • Jakub Kwaczyński (GoldenSubmarine),
  • Piotr Łuczak (TalentMedia),
  • Dariusz Maciołek (BNP Paribas),
  • Rafał Oracz (AdNext),
  • Agnieszka Parfienowicz (Mindshare Polska),
  • Paweł Patkowski (Orange),
  • Anna Rekus (Visa),
  • Michał Rosiak (Interia),
  • Piotr Stanoch (Carsmile),
  • Robert Stępniewski (RS Media Solution),
  • Dawid Szczepaniak (VMLY&R),
  • Piotr Szeleszczuk (Adidas Poland),
  • Marzena Szkolak (Agora),
  • Łukasz Szymański (Wirtualna Polska Media),
  • Olek Wandzel (Abstra),
  • Anna Witecka (ING Bank Śląski),
  • Magdalena Wysocka (OLX Group),
  • Adam Wysocki (Lvl Up Media, Loyalty Point).

Nad przebiegiem głosowania będzie czuwała firma PwC. Laureatów poznamy pod koniec listopada. Konkursowi po raz kolejny będzie towarzyszyć Mixx Conference – wydarzenie prezentujące najnowsze i najbardziej inspirujące internetowe trendy.

Zgłoszenia można przesyłać do 6 września. Do 28 sierpnia obowiązuje oferta early bird.

Wszystkie osoby odpowiedzialne za zgłoszenia kampanii w firmach zaproszone są na bezpłatne szkolenia. Jurorzy Mixx Awards 2019 opowiedzą o tym, jak prawidłowo zgłaszać kampanie oraz jak uniknąć najczęstszych błędów popełnianych przy zgłoszeniach. Terminy szkoleń to:

  • 21 sierpnia, godz. 10:00, Dawid Szczepaniak, VMLY&R. Szkolenie odbędzie się w siedzibie VMLY&R przy ul. Bonifraterskiej 17 (North Gate) w Warszawie.
  • 26 sierpnia, godz. 14:30, Aleksandra Bujnowska, Havas Media Group. Szkolenie odbędzie się w siedzibie Havas Media Group przy ul. Dziekońskiego 1 w Warszawie.
  • 28 sierpnia, godz. 10:00, Anna Iller, Allegro. Szkolenie odbędzie się w siedzibie IAB Polska przy ul. Puławskiej 39/77 w Warszawie.

Zainteresowani udziałem w szkoleniu proszeni są o wysłanie zgłoszeń e-mailowo na adres: mixx@iab.org.pl, w tytule maila wpisując termin i nazwisko prowadzącego. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc ograniczona.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Marketing przy Kawie jest partnerem medialnym IAB Mixx Awards 2019. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie: www.mixx-awards.pl.

6 sierpnia 2019

5 sierpnia 2019