Rusza XVI edycja Superbrands Polska
  • 0
  • 1
13.01.2022

Rusza XVI edycja Superbrands Polska

Wystartowała tegoroczna edycja Superbrands. Laureatów poznamy już w styczniu. Nagroda przyznawana jest na podstawie połączenia wyników badania oraz głosowania Rady Marek.

Organizacja Superbrands od ponad 25 lat wyłania najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach w blisko 90 krajach. W Polsce w ciągu 15 lat działalności metodologia selekcji laureatów przeszła ewolucję. Początkowo o przyznaniu wyróżnień decydowało grono ekspertów marketingu, stopniowo głos zyskiwali konsumenci.

Superbrand w moim rozumieniu jest wartością już samą w sobie. (…) Świadomość, zaangażowanie i wartości, które wynikają z jasno określonego DNA marki. Spójność i konsekwencja w działaniu bez względu na rynkowe trendy i zawirowania. Superbrand po prostu ma w sobie to „coś”, często trudne do wyjaśnienia, ale zawsze widoczne na pierwszy rzut oka i intuicyjnie wyczuwalne – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications (przedstawiciela Superbrands w Polsce).

Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Za jego realizację odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Łączna próba badawcza obejmuje 3000 respondentów, a ocenie poddanych zostaje 2500 marek zgrupowanych w ponad stu kategoriach.

Szczególną rolę w wyłanianiu laureatów odgrywa Rada Marek. To gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Rada Marek stanowi stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce. Wyniki jej obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek i przyznanie tytułu Superbrands.

Marki biznesowe, wyróżniane corocznie tytułem Business Superbrands, oceniają i wybierają eksperci Konfederacji Lewiatan. Oceniają oni jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność i działania CSR.

Wszyscy laureaci tegorocznej edycji Superbrands zostaną poinformowani o wyróżnieniu, otrzymają list gratulacyjny oraz możliwość wykorzystania tytułu w działaniach PR. Laureaci mają także możliwość:

  • dołączenia do Klubu Superbrands,
  • dostępu do licencji na wykorzystanie godła,
  • przedstawienia marki w albumie Superbrands,
  • udziału w uroczystej gali,
  • uzyskania innych korzyści.

Dołączenie do Klubu Superbrands oferowane jest wyłącznie markom, które uzyskały tytuł Superbrands
lub Business Superbrands. To narzędzie strategiczne dla działów marketingu i PR – świadczy bowiem o uznaniu wizerunkowej siły marki przez konsumentów i ekspertów. Do programu mogą dołączyć tylko marki, które przejdą przez rygorystyczny proces certyfikacji i uzyskają w nim odpowiednie wyniki.

Znaleźliśmy się w nowej normalności, która dopiero tworzy się we wciąż jeszcze pandemicznej rzeczywistości. Jak zmienią się: marketing, branding, public relations? Co i jak będą musiały zaoferować marki, żeby zdobyć i zatrzymać użytkowników w sytuacji, w której dokonało się tak wiele przewartościowań? Bo nie wystarczy dobry produkt. W kryzysie zwyciężają marki, które nie myślą tylko o sobie, lecz angażują się w pomoc doświadczonym kryzysem. Komu się uda, pokażą kolejne lata.

Laureatów projektu Superbands 2022 poznamy już w styczniu 2022 r.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

  • 1
XVI edycja Superbrands Polska – laureatów poznamy w styczniu 2022

XVI edycja Superbrands Polska – laureatów poznamy w styczniu 2022

12 stycznia 2022

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
12.01.2022

Ruszył nabór wniosków w konkursie o tytuł „Dobroczyńca Roku”

Od 10 stycznia można zgłaszać firmy i fundacje korporacyjne do konkursu o tytuł „Dobroczyńcy Roku”. Spośród zgłoszeń kapituła wybierze laureatów i przyzna nagrody m.in. za partnerską współpracę z organizacjami pozarządowymi, wolontariat pracowniczy, działania na rzecz zdrowia, różnorodności, ochrony środowiska czy lokalnych społeczności. Laureatów poznamy w czerwcu podczas gali finałowej. Nabór wniosków trwa do 10 lutego.