Rusza Mastercard Music – platforma łącząca ludzi poprzez muzykę
  • 1
  • 1
19.10.2021

Rusza Mastercard Music – platforma łącząca ludzi poprzez muzykę

Mastercard rozpoczął w Polsce nowy projekt marketingowy – platformę muzyczną Mastercard Music. Jej celem jest łączenie ludzi przez muzykę bez względu na różnice i dystans, które ich dzielą. W ramach inicjatywy marka będzie współpracowała z polskimi artystami reprezentującymi odmienne nurty muzyczne, by wspólnie tworzyć nowe, zaskakujące utwory. Pierwszy duet to Sobel i Sanah.

Reprezentujący różne gatunki muzyczne Sobel i Sanah to artyści młodego pokolenia z odmienną energią i wrażliwością muzyczną. Mimo że są tak różni, mają ze sobą wiele wspólnego. Zauważyli to fani, którzy od jakiegoś czasu domagali się ich wspólnego singla. Szukając nieoczywistych duetów, które mogą łączyć ze sobą fanów muzyki o odmiennych gustach, Mastercard zaprosił właśnie tych artystów do współpracy.

Na inaugurację projektu przygotowali oni wspólny utwór „Cześć, jak się masz?”, który jest dostępny we wszystkich muzycznych platformach streamingowych. Wideoklip z udziałem muzyków można oglądać na platformie YouTube. To historia, w której można odnaleźć swoje emocje. Jak cały twórczy projekt, którego inicjatorem jest Mastercard, ma za zadanie łączyć ludzi o różnych gustach i poglądach. Także oddalonych od siebie przez sytuację, z którą przyszło się nam wszystkim zmierzyć. Od dnia premiery – 12 października – utwór wyświetlono ponad 8,5 mln razy na YouTube.

W tegorocznej odsłonie kampanii zaplanowane są również koncerty artystów na żywo, streamingi online oraz aktywności dla konsumentów w mediach społecznościowych i muzycznych serwisach streamingowych.

Platforma muzyczna Mastercard będzie również narzędziem budowania zaangażowania konsumentów. Da im dostęp do doświadczeń związanych z ich muzyczną pasją. Część z nich, jak np. możliwość spotkania z artystami na żywo czy udział w zamkniętych wydarzeniach, będzie dostępna jedynie dla użytkowników kart Mastercard zarejestrowanych w programie „Bezcenne chwile” jako ekskluzywne nagrody, niedostępne nigdzie indziej.

Ponadto 19 października ruszyła telewizyjna kampania promująca start projektu Mastercard Music. Piętnastosekundowy spot, w którym wystąpili Sobel i Sanah, będzie emitowany w kanałach telewizyjnych z portfolio Grupy TVN i Polsat.

Projekt wpisuje się w działania marki w kierunku wzmacniania własnej tożsamości muzycznej. Mastercard wdrożył identyfikację dźwiękową, tzw. sonic brand, na początku 2019 r. Można ją usłyszeć w wielu kontekstach: od logo dźwiękowego towarzyszącego kampaniom marketingowym i projektom sponsoringowym po dźwięki akceptacji w fizycznych i internetowych punktach sprzedaży na całym świecie.

Strategię nowej platformy Mastercard „United in music” oraz całościową koncepcję komunikacji przygotowała agencja McCann. Ona też odpowiada za realizację kampanii 360 stopni. Do współpracy przy produkcji muzycznej została zaproszona agencja High&, a do wypracowania brandingu platformy oraz konceptu sesji foto studio SuperSuper. Planowanie i zakup mediów – dom mediowy Carat.

  • 1
Mastercard Music

Sobel i Sanah to pierwsze gwiazdy projektu Mastercard Music

19 października 2021