14.02.2008
Pitny przedmiot pożądania (Brief nr 99, styczeń 2008)
Na krótko przed datą wyznaczającą pięciolecie istnienia naszej redakcji – „Brief”, w swym styczniowym wydaniu, publikuje ciekawy artykuł poświęcony roli kawy w komunikacji marketingowej; napoju wykorzystywanego w tejże (…) na ogromną skalę, który pomaga sprzedawać inne produkty bądź usługi (książki, ubrania, hamburgery, benzynę, usługi bankowe etc.).
Kawa, jak zauważa przy tym w swoim tekście („Czarnym szlakiem”) Konrad Jerin, nie jest tylko napitkiem, ale również sposobem spędzania wolnego czasu i – co ważniejsze – jedną z ikon kultury XXI wieku.
Co z tego wynika? Autor przytacza rezultaty niedawnego badania TNS OBOP: okazuje się, że dla 73 proc. Polaków kawa to napój, który najbardziej kojarzy się z rozmową. A rozmowa to przecież podstawowe narzędzie społeczne, biznesowe i marketingowe – pisze Jerin.
– Kawa od dawna miała u nas szczególne znaczenie. W wielu środowiskach była symbolem prestiżu, a (…) zaproszenie na kawę stanowiło wyraz szacunku dla rozmówcy – komentuje dla „Briefu” prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.