Ruch Brandalism parodiuje reklamy samochodów, zwracając uwagę na generowane przez nie problemy
  • 0
  • 8
9.09.2020

Ruch Brandalism parodiuje reklamy samochodów, zwracając uwagę na generowane przez nie problemy

Antyreklamowy ruch Brandalism na ulicach brytyjskich miast zamieścił billboardy nawiązujące do reklam samochodów. Pokazuje na nich, jakie problemy niesie z sobą zbyt duża liczba tych pojazdów na drogach.

Ponad 100 kreacji obecnych jest na ulicach Bristolu, Birmingham, Cardiff, Leeds, Londynu czy Exeter. Nawiązują one do reklam takich marek jak Range Rover, Ford, Volkswagen, BMW, Citroen, Lamborghini i Vauxhall.

Zamontowane partyzancko plakaty krytykują przemysł samochodowy za wprowadzające w błąd reklamy, które zwiększyły popyt na zanieczyszczające środowisko pojazdy. Piętnują też nadmierne korzystanie z prywatnych samochodów. Efekty to zwiększona emisja dwutlenku węgla oraz korki w miastach.

Reklamy samochodów promują posiadanie prywatnego samochodu jako symbol statusu. Tematy władzy, sukcesu i statusu społecznego mieszają się z egzotycznymi lokacjami i pustymi drogami, aby promować mit wolności i mobilności. Wynikające z tego problemy, takie jak korki uliczne czy pogarszająca się jakość powietrza, zostały pominięte w tych błyszczących reklamach.

Billboardy reklamowe służą do promowania nowych samochodów kierowcom stojącym w korku. To absurd! Nasze miasta stały się tak zdominowane przez prywatne samochody, że z trudem wdrażamy zrównoważone alternatywy w miarę wzrostu kosztów zdrowotnych i społecznych. Aktywne promowanie pojazdów zanieczyszczających środowisko poprzez kampanie reklamowe nie pomaga w tej sytuacji. Potrzebujemy kulturowego odejścia od samochodów – mówi Peter Marcuse, współzałożyciel Brandalism.

Ponad 30 artystów, w tym Paul Insect, Jimmy Cauty, uliczny artysta dr D. Fokawolf, satyryk Darren Cullen, Matt Bonner i Michelle Tylicki stworzyło 45 różnych projektów graficznych. Można je oglądać na ulicach brytyjskich miast.

  • 8
Brandalism

Brandalism parodiuje reklamy samochodów

9 września 2020

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
9.09.2020

„Mniamuśny do imentu” – mural McDonald’s ze słowami zachwytu konsumentów

Zmiany w sposobie przygotowania klasycznych burgerów McDonald’s stały się pretekstem do dyskusji o języku, którym można wyrazić kulinarne uniesienia. Wojciech Mann i Jan-Rapowanie w serii dyskusji na YouTube zainspirowali konsumentów do udziału w konkursie na najciekawszą propozycję wyrażenia zachwytu. Spośród zgłoszeń marka wybrała najbardziej kreatywne hasło, które można zobaczyć na muralu w centrum Warszawy.



8 września 2020