Rozrabiaki Literaki w Kauflandzie mają uczyć ekologii
  • 0
  • 1
13.09.2022

Rozrabiaki Literaki w Kauflandzie mają uczyć ekologii

W sieci sklepów Kaufland na terenie całej Polski ruszyła akcja Rozrabiaki Literaki. To akcja z naklejkami i e-publikacją, ale bez maskotek i zbierania punktów za zakupy.

Rozrabiaki Literaki to kampania edukacyjno-rozrywkowa skierowana do najmłodszych. Ma na celu zwrócenie uwagi dzieci i ich rodziców na to, że aby zadbać o stan środowiska naturalnego od A do Z, warto zacząć od własnych, codziennych zachowań. Taką wiadomość przekazuje 24 bohaterów reprezentujących kolejne litery alfabetu. Zachęcają oni najmłodszych do:

  • rozwiązywania ekozagadek;
  • kolekcjonowania naklejek przypominających o zachowaniach proekologicznych.

Naklejki wydawane są przy kasach dzieciom, które towarzyszą dorosłym klientom podczas zakupów. Za każdym razem jest to jedna losowo wydana postać z grona Literaków Rozrabiaków. Naklejkę otrzymuje także dziecko, które robi zakupy samodzielnie. Wydanie naklejki nie jest uzależnione od wysokości paragonu.

Kluczowym elementem kampanii jest e-publikacja

Zawiera ona 24 edukacyjne zadania i zagadki Rozrabiaków Literaków. Można ją pobrać ze strony WWW Kauflandu. Dostęp do niej można też uzyskać po zeskanowaniu kodu QR ze spodu każdej naklejki. Bohaterowie żartują, rozrabiają, zapraszają do wspólnej zabawy, a przede wszystkim zwracają uwagę na konieczność prowadzenia bardziej ekologicznego stylu życia. Przypominają także o działaniach Kauflandu na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Również o tym, że można zaangażować się w nie podczas codziennych zakupów.

W efektywnej komunikacji kierowanej do rodziny stawiamy na to, aby tematy poważne i złożone przekazać w lekki, zabawny i przystępny sposób. Wszystko po to, aby dziecko miało szansę z łatwością wejść w świat wykreowanych postaci i zapamiętać ich przygody oraz rozwiązania zagadek. Rodzic z kolei powinien mieć poczucie zaangażowania się w mądrą i edukacyjną treść. Jeśli przy jednym z zadań z e-książeczki rodzic i dziecko wspólnie pochylą się nad tematem domowego dbania o planetę, to będzie wyznacznikiem sukcesu naszej komunikacji – mówi Alicja Szydłowska, dyrektor strategii agencji Kalicińscy. Ta właśnie agencja przygotowała strategię i kreację kampanii.

Akcja trwa od 8 września do 9 listopada lub do wyczerpania zapasów naklejek. Towarzyszy jej komunikacja w mediach społecznościowych oraz działania in-store. Motyw przewodni kampanii wybrzmiewa na Facebooku. Tam Rozrabiaki Literaki zachęcają do pobrania e-publikacji oraz angażują odbiorców wokół tematów związanych z ekologią na co dzień.

Planetę mamy tylko jedną. Jeśli myślimy o jej przyszłości, musimy działać już teraz. Kaufland prowadzi działania związane z ochroną środowiska na każdym etapie swojej działalności: od produktu do koszyka konsumenta. Dbając o świadomość ekologiczną najmłodszych, dążymy do tego, by troska o stan planety stała się misją łączącą pokolenia – komentuje Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej.

Sieć supermarketów Kaufland w Polsce liczy 237 sklepów i zatrudnia 15 tys. pracowników.

  • 1
Rozrabiaki Literaki w Kauflandzie

Rozrabiaki Literaki w Kauflandzie

 

 

 

 

 

13 września 2022