„Różne zmysły. Te same emocje” – kampania promująca aplikację do audiodeskrypcji dla niewidomych (wideo)
  • 2
  • 0
8.04.2014

„Różne zmysły. Te same emocje” – kampania promująca aplikację do audiodeskrypcji dla niewidomych (wideo)

Fundacja Audiodeskrypcja rozpoczęła kampanię crowdfundingową, której celem jest zebranie funduszy na aplikację „Movie Guide Dog”. Udostępnia ona osobom niewidomym audiodeskrypcję w salach kinowych.

Aplikacja na telefon z systemami iOS i Android ma umożliwić korzystanie z audiodeskrypcji niezależnie od sprzętu, jakim dysponuje kino. Pozwala ona wybrać z listy film i ściągnąć dostępną audiodeskrypcję. Aplikacja synchronizuje pobrany plik ze ścieżką dźwiękową filmu, pozwalając oglądać filmy osobom niewidomym i niedowidzącym.

Jak zauważają twórcy kampanii, stworzenie bazy audiodeskrypcji i mechanizmu synchronizacji jest tańsze niż zakup specjalistycznego sprzętu do kin, ale nadal wymaga zaangażowania pewnych środków. Dlatego właśnie przygotowano kampanię. 

Rozpoczęła się ona od „Wieczoru z audiodeskrypcją” na antenie Ale Kino Plus. Stacja wyświetliła trzy filmy z dodatkową ścieżką dźwiękową dla osób niewidomych. Jeden z nich – „Głębokie błękitne morze” – został poprzedzony specjalnym wydaniem programu „Kino mówi”. Gośćmi Błażeja Hrapkowicza byli Barbara Szymańska, krytyk filmowy i wiceprezes Fundacji Audiodeskrypcja oraz publicysta Michał Zygmunt. To pierwsze spotkanie widzących i niewidzących krytyków na antenie stacji.

Kontynuacją kampanii są działania w Internecie i w kinach. Powstał film, który pokazuje, że emocje, jakie widz przeżywa w kinie, są uniwersalne i niezależnie od zaangażowanych zmysłów. Reklama jest dostępna w języku polskim i angielskim, a także w wersji z audiodeskrypcją.

Kampanią zajęła się agencja DDB Warszawa. Film wyreżyserowała Kamila Tarabura. Zbiórka funduszy na realizację projektu odbywa się za pośrednictwem serwisu Wspieram.to.

Kwestia dostępu osób z niepełnosprawnością wzroku i słuchu do wytworów kultury była tematem również innej prowadzonej niedawno w Polsce kampanii. Zobacz więcej: Kampania społeczna „Zabierz laskę do kina”.

8 kwietnia 2014

Reklama
Reklama