Rosyjski bot oszukał branżę na 180 mln dol.
  • 0
  • 0
22.12.2016

Rosyjski bot oszukał branżę na 180 mln dol.

White Ops, firma zajmująca się dostarczaniem rozwiązań do weryfikacji ludzi na rynku reklamy internetowej, 20 grudnia ogłosiła, że odkryła jedno z najbardziej dochodowych i zaawansowanych oszustw w branży. Rosyjski methbot zdefraudował 180 mln dol. z budżetów na reklamę online.

„The Methbot Operation” kradła największym amerykańskim firmom mediowym i reklamodawcom od 3 do 5 mln dol. dziennie. White Ops publikuje rezultaty badania, by pomóc branży uniknąć dalszych strat.

Methbot był nastawiony na premium programmatic wideo, generując dziennie około 200–300 mln wyświetleń niewykonanych przez ludzi. Liczone były one jako wyświetlenia premium na stronach marek. Ponad 6 tys. najpopularniejszych domen padło ofiarami tego procederu.

Inaczej niż typowe boty, które wykorzystują zainfekowane komputery i standardowe silniki wbudowane w przeglądarki internetowe, methbot tworzy ogromną skalę przez setki serwerów z centrów danych w USA i Amsterdamie. Wykorzystuje też własną przeglądarkę, by zredukować prawdopodobieństwo wykrycia.

Więcej szczegółowych informacji na temat działania rosyjskiego methbota można znaleźć na stronie www.whiteops.com.

Początków istnienia programów zachowujących się jak ludzie można doszukiwać się około 2010 r. Właśnie wtedy znaczenie programmatic buying zaczęło gwałtownie rosnąć.

Według badań przeprowadzonych w 2014 r. w USA przez Association of National Advertisers, 11% reklam typu display było widzianych tylko przez oprogramowanie. Gorzej wyglądało to w wypadku reklamy wideo – co czwarte wyświetlenie nie miało szans odnieść żadnego efektu.

Zobacz też:

22 grudnia 2016

21 grudnia 2016

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
21.12.2016

Legia Warszawa najbardziej medialną drużyną Lotto Ekstraklasy w listopadzie – analiza PSMM

Udział Legii Warszawa w Lidze Mistrzów to prawdziwy rollercoaster. Po słabych trzech pierwszych meczach w listopadzie Wojskowi najpierw zremisowali z ubiegłorocznym triumfatorem rozgrywek (Realem Madryt), a następnie w meczu pełnym rekordów przegrali z Borussią Dortmund. Tak ciekawe wydarzenia nie mogły umknąć uwadze dziennikarzy. Warszawski klub po raz kolejny znalazł się na szczycie rankingu „Polska piłka” przygotowywanego przez Press-Service Monitoring Mediów.

Reklama
Reklama