Rockstar rozpoczął kampanię na Spotify
  • 0
  • 2
22.06.2022

Rockstar rozpoczął kampanię na Spotify

Marka napojów energetycznych Rockstar Energy Drink (PepsiCo) rozpoczęła ambientową kampanię, której częścią jest platforma muzyczna Spotify. Działania potrwają do września.

Celem działań pod hasłem „Doładuj każdego siebie” jest budowanie świadomości marki. W ramach akcji planowana jest także promocja nowych smaków napojów energetycznych Rockstar.

Kampania obejmować będzie regularne aktywności w obszarze social media (w tym m.in. Facebook, YouTube) i programmatic. Jej kluczowym elementem będą jednak działania za pomocą platformy Spotify. Ich wsparciem będą aktywności ambientowo-outdoorowe (murale w Krakowie i Warszawie oraz clean graffiti).

Działania w Spotify przekierowują na konto marki Rockstar na Facebooku. Z kolei na muralu w Warszawie jednym z elementów graffiti są specjalne kody Spotify. Te przekierowują do playlist muzycznych na koncie marki Rockstar w Spotify.

Mural marki Rockstar w Warszawie powstał na Pawilonach na Nowym Świecie

Przygotowało go Good Looking Studio. Jest to wall of fame polskiego rapu autorstwa artysty Alka Morawskiego (Lis Kula). Trzy ściany są podzielone na różne okresy rozwoju tego gatunku muzyki. Szczegóły każdego muralu nawiązują do różnych wykonawców i utworów. Na każdej ze ścian znajduje się specjalny kod Spotify przekierowujący do konkretnej playlisty, która zawiera najbardziej charakterystyczne utwory polskiego rapu w danym okresie. Na dwóch ścianach promowana jest dodatkowo marka Rockstar.

Przygotowane są również trzy playlisty, do których przekierowują wspomniane kody na muralach. W Spotify każda playlista ma unikalny adres. Można go zamienić na kod za pomocą narzędzia do generowania kodów: www.spotifycodes.com.

Mechanizm generowania kodów jest bardzo prosty. Wystarczy skopiować link do playlisty i zamienić go na kod Spotify. Następnie takie kody można wykorzystać do komunikacji i szerowania. Jest to ciekawą opcją, szczególnie w kanale offline: na muralach, outdoorze, plakatach, naklejkach, opakowaniach, biletach etc. Po zeskanowaniu kodu w aplikacji Spotify użytkownik jest bezpośrednio przenoszony do odpowiedniej playlisty – wyjaśnia Izabela Biedrowska-Pawlak, Spotify sales lead w Httpool Polska.

W ramach kampanii na Spotify emitowane są też kampanie audio i wideo marki Rockstar. Działania uwzględniają wykorzystanie formatu premium, tzn. dniówki. To całodzienna reklama marki Rockstar na stronie głównej w wersji desktopowej Spotify. Cała kampania potrwa do września.

Za jej realizację odpowiadają agencje Media Direction, The Collective oraz Przestrzeń. Komunikację z wykorzystaniem Spotify prowadzi Httpool. Jest ona wyłącznym parterem reklamowym Spotify w Polsce.

  • 2
Rockstar rozpoczął kampanię na Spotify

Rockstar rozpoczął kampanię na Spotify

Rockstar rozpoczął kampanię na Spotify
 

22 czerwca 2022

21 czerwca 2022

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
21.06.2022

„Rynek influencerów w Polsce – 2022”. Influencer marketing wrócił do normalności po pandemii, dominuje Instagram, inicjatywa UOKiK oceniana pozytywnie

Rynek influencer marketingu wrócił już do normalności po pandemii. Marketerzy zamierzają w 2022 r. zwiększać wydatki na tę część marketing miksu. Najpopularniejszym wyborem jest Instagram, który odnotował wzrost rok do roku o 11 punktów procentowych. Jeszcze dynamiczniejsze wzrosty odnotował YouTube, a największe TikTok. To niektóre z wniosków z raportu „Rynek influencerów w Polsce – 2022”, przygotowanego przez platformę Reach a Blogger.