Robot zamiast człowieka, czyli nowy głos w Google Maps
  • 1
  • 2
26.05.2020 Aktualizacja:

Robot zamiast człowieka, czyli nowy głos w Google Maps

Google Maps zmieniły lektora nawigującego podczas jazdy. Jarosława Juszkiewicza zastąpił robot. Zmiana nie spotkała się z aprobatą użytkowników.

Od kilku dni użytkownicy Google Maps słuchają niezbyt przyjemnego głosu robota. Dotąd po drogach i bezdrożach prowadził ich lektor i dziennikarz radiowy.

Jarosław Juszkiewicz odniósł się do zmiany, publikując na YouTube krótki film. Z przymrużeniem oka nawiązuje do słynnej kwestii „Kieruj się na wschód/zachód/północ/południe”, którą rozpoczyna nawigowanie Google Maps.

Zmiana nie spodobała się użytkownikom. W komentarzach w sklepie Google Play krytykują oni nowy głos w Google Maps, wystawiając aplikacji najniższe oceny.

Wprowadzenie automatycznego lektora ma umożliwić udzielanie bardziej rozbudowanych wskazówek. Komunikaty będą mogły teraz bazować na charakterystycznych punktach otoczenia. Na przykład teraz, zamiast „skręć w lewo”, użytkownicy będą mogli usłyszeć „skręć za kościołem”. Google nie pozostawił użytkownikom możliwości pozostania przy starej wersji.

Aktualizacja:

Po niespełna tygodniu Google przywrócił głos Juszkiewicza w nawigacji. Tłumaczy to tym, że nowe rozwiązanie nie spełniało oczekiwań użytkowników i było niedopracowane. Jednocześnie podkreśla, że głos lektora wrócił jedynie tymczasowo, do czasu poprawy jakości robota.

  • 2
Głos w Google Maps to teraz głos robota

Głos w Google Maps to teraz głos robota

Głos w Google Maps to teraz głos robota

26 maja 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.05.2020

#Switch w komunikacji – konferencja online o przyszłości marketingu i PR po pandemii

W trakcie pandemii z dnia na dzień pojawiły się nowe narzędzia, strategie i komunikaty. Jaki obraz wyłania się z tych zmian? Czego nauczył nas czas pandemii? Jak będzie wyglądał świat mediów w najbliższych latach? 4 czerwca eksperci ds. komunikacji, marketerzy i dziennikarze poszukają odpowiedzi na te pytania podczas konferencji online #Switch w komunikacji, organizowanej przez agencję D*fusion Communication.