Robert Lewandowski ambasadorem kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” Cartoon Network
  • 1
  • 1
5.11.2019

Robert Lewandowski ambasadorem kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” Cartoon Network

„Jesteś w mojej drużynie?” – pyta w spocie kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” Robert Lewandowski. Akcja Cartoon Network propagująca koleżeńskie zachowania wystartowała po raz piąty.

Kanał telewizyjny wraz z piłkarzem promują ideę równości wśród dzieci i propagują koleżeńskie postawy. Pokazują, że niezależnie od różnic każdy zasługuje na szacunek i poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu.

Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić. Wsparcia potrzebują również rodzice.

Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie fair oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych – mówi Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium.

Jak wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Cartoon Network, dokuczanie jest nadal bardzo realnym problemem wśród dzieci. Jak twierdzą rodzice, w większości są to działania w sferze słownej, rzadziej w fizycznej. Najwięcej uczniów doświadcza ośmieszania, wyśmiewania i poniżania. O tego typu formach dokuczania wspomina 45% rodziców dzieci w wieku szkolnym. Coraz poważniejszymi zjawiskami są również cyberprzemoc, hejt i agresja elektroniczna, których doświadcza 33% uczniów.

Zjawisko dokuczania wśród dzieci jest jednym z najczęstszych zagadnień poruszanych wśród rodziców, nauczycieli, jak i specjalistów zajmujących się świadczeniem pomocy dzieciom. W nowych badaniach przeprowadzonych w ramach kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” 70% respondentów wskazuje, że dokuczanie w szkole zdarza się często, a aż 36% rodziców deklaruje, że ich dziecko kiedyś bało się iść do szkoły z powodu opresji lub złej atmosfery w klasie. Oznacza to, że skala problemu dręczenia jest olbrzymia i dotyka wielu uczniów – mówi Marta Żysko-Pałuba, ekspertka kampanii.

Akcja „Bądź kumplem, nie dokuczaj” potrwa do połowy grudnia. Będą jej towarzyszyć działania w mediach społecznościowych oraz ogólnopolska kampania. Na antenie Cartoon Network, Boomerang, TNT i w wybranych kanałach platformy NC+ oraz w Internecie emitowany będzie spot z udziałem Roberta Lewandowskiego.

Centrum Edukacji Obywatelskiej – partner merytoryczny akcji – przygotowało scenariusze lekcji dla nauczycieli. Wszystkie klasy, które przyłączą się do akcji, otrzymają certyfikat „Klubu kumpli”.

Kampania pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka ma na celu pomoc rodzicom, dzieciom i nauczycielom w reagowaniu na dokuczanie poprzez promowanie życzliwości i przyjaźni.

  • 1
„Bądź kumplem, nie dokuczaj!”

Robert Lewandowski ambasadorek kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!”

5 listopada 2019