Robert Karaś bohaterem projektu „Another Way” marki Cupra
  • 1
  • 3
30.04.2021

Robert Karaś bohaterem projektu „Another Way” marki Cupra

Nowa rzeczywistość oznacza wyjątkowe wyzwania dla wszystkich, a szczególnie dla sportowców. O tym, co pozwala utrzymać pasję i motywację, w ramach projektu „Another Way” marki Cupra opowiada Robert Karaś, światowy rekordzista w ultratriathlonie.

Robert Karaś jest obecnie jednym z najbardziej utytułowanych triathlonistów w Polsce. Do jego największych osiągnięć należy m.in. ustanowienie rekordu świata na dystansach podwójnego oraz potrójnego Ironmana. Realizację ambitnych planów Karasia – pobicia kolejnych światowych rekordów – w 2020 r. uniemożliwił globalny kryzys, który sparaliżował świat sportu. Gdy kolejne kraje ogłosiły lockdown, wszystkie obiekty sportowe zostały zamknięte. Z dnia na dzień zawodnicy dowiedzieli się również o odwołanych startach.

Mistrzostwa świata, igrzyska i wyścigi zostały przełożone lub odwołane. Znam osoby, które musiały zrezygnować z triathlonu w ogóle. Pandemia pokrzyżowała plany wielu sportowców. Ja także wiele z moich założeń musiałem zmienić. Planowałem udział w zawodach, które się nie odbyły. To nie był łatwy czas – podsumowuje Robert Karaś.

Triathlonista nie poddał się i szybko podjął konieczne kroki, aby zapewnić sobie odpowiednie warunki do treningu w nowej rzeczywistości. Walka o własną pasję stała się motywem przewodnim projektu artystycznego „Another Way”, który powstał w ramach partnerstwa Roberta Karasia z marką Cupra.

Fotograf i reżyser Paweł Frenczak towarzyszył ultratriathloniście podczas treningów w warunkach surowego reżimu sanitarnego – podczas biegów na rzadko uczęszczanych trasach, przejazdów rowerowych na podwarszawskich szosach czy na basenach otwartych tylko dla profesjonalnych sportowców. Pomimo trudnych okoliczności triathlonista z nieprzejednanym zapałem pracował, by zadbać o swój stały rozwój.

Podążanie za celem wymaga teraz większej niż kiedykolwiek koncentracji i bardzo silnej woli. Moim założeniem było pokazanie skupienia Roberta, który po ciężkim okresie wrócił silniejszy i podąża do celu swoją drogą. Wspólne sportowe zainteresowania sprawiły, że nasza praca przebiegała w jeszcze fajniejszej atmosferze – mówi Paweł Frenczak.

Na projekt „Another Way” składa się cyfrowy album z 50 zdjęciami oraz dwuminutowy film dokumentujący determinację Roberta Karasia w dążeniu do wyznaczonego celu. Dzięki przyjętej formule online historia o pasji ultratriathlonisty nabrała nowego wymiaru dostępności, która obecnie jest trudna do osiągnięcia z pomocą klasycznych, wydrukowanych publikacji. Projekt wirtualnego albumu przygotował graphic designer Sebastian Cencyk. Efekt końcowy współpracy jest dostępny od 27 kwietnia na stronie www.cupraofficial.pl.

Projekt Pawła Frenczaka i Sebastiana Cencyka to kolejna artystyczna inicjatywa Cupry realizowana w Polsce. W 2019 r. hiszpańska marka przedstawiła album „Create the path” z udziałem Roberta Karasia oraz Aleksandry Popławskiej. Zdjęcia do tytułu przygotował Bart Pogoda, a projektem i składem albumu zajął się David Racchi z butikowej agencji Walk with David. Projekt otrzymał nominację do nagrody Sabre EMEA Awards w kategorii The Baltic.

  • 3
Robert Karaś w kolejnym projekcie marki Cupra

Robert Karaś w kolejnym projekcie marki Cupra

Robert Karaś w kolejnym projekcie marki Cupra
Robert Karaś w kolejnym projekcie marki Cupra

 

30 kwietnia 2021

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
30.04.2021

Jak Polacy spędzają czas wolny w pandemii? Wyniki badania

Brakuje nam przede wszystkim podróży, wolności i jedzenia w restauracjach. Za spotkaniami poza miejscem zamieszkania najbardziej tęsknią osoby poniżej 25. roku życia. Najczęściej wybierane rozrywki w pandemii to imprezy w gronie bliskich, oglądanie filmów i seriali oraz korzystanie z mediów społecznościowych. Prawie co trzeci z ankietowanych sięga obecnie po gry planszowe. To niektóre wnioski z badania „Czas wolny” zrealizowanego na zlecenie marki Wyborowa.

29 kwietnia 2021