Retail Challenge Poland 2023 pod koniec września w Warszawie
  • 0
  • 1
1.08.2022

Retail Challenge Poland 2023 pod koniec września w Warszawie

28 i 29 września 2022 r. w Warszawie odbędzie się IV Forum Liderów Handlu Off- & Online – Retail Challenge Poland 2023. Przedstawionych zostanie 10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego w dobie transformacji cyfrowej i nowych modeli biznesowych.

W spotkaniach Retail Challenge Poland udział biorą managerowie wyższego i średniego szczebla, kierujący dynamiką rozwoju firm z sektora retail. Wśród nich są m.in. przedstawiciele zarządu, sprzedaży, e-commerce, logistyki, marketingu i zakupów. Uczestnicy reprezentujący sieci handlowe, platformy e-commerce oraz dostawców food i non-food rozmawiają tu na tematy aktualne w branży.

Od wielu miesięcy zmagamy się z wyzwaniami w gospodarce:

  • rosnącą inflacją,
  • wysokimi kosztami paliw,
  • skutkami wojny w Ukrainie,
  • wprowadzeniem Polskiego Ładu.

Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znacznie trudniej pozyskać i utrzymać. Zachowanie zakupowe konsumentów zmieniły się od czasów pandemii. Zmienił się także jego styl życia i pracy. Wszystkie te okoliczności powodują, że sieci handlowe przechodzą gwałtowne zmiany w kierunku rozwiązań cyfrowych. Modyfikują również swoje modele biznesowe, szukając nowych rozwiązań. Granice między handlem detalicznym a innymi branżami się zacierają. Wymaga to od firm elastyczności i niesztampowego podejścia do prowadzenia biznesu.

Jakie są największe wyzwania w sektorze retail, FMCG i dóbr trwałych?

Organizatorzy Forum zapytali o to praktyków wspomnianych sektorów. Ponad siedemdziesięciu z nich udzieliło odpowiedzi, wskazując m.in.:

  • digitalizację retailu na wielu poziomach,
  • nową rolę sklepów stacjonarnych w ramach omnicommerce,
  • szukanie remedium na przerwane łańcuchy dostaw, n
  • owe możliwości sprzedaży: metaverse, social selling, live selling,
  • rozwój q-commerce.

Na tej podstawie wytypowano 10 największych wyzwań sektora handlu w Polsce. Rozmowy w czasie konferencji będą dotyczyły tego, jak im sprostać.

Tematy Retail Challenge Poland – 10 największych wyzwań polskiego sektora handlu

  • Dopasowanie strategii i funkcjonowania rynku retailowego do rosnących kosztów
  • Digitalizacja w retailu na wielu poziomach
  • Zmiany zachowań zakupowych konsumentów wywołane inflacją i kryzysem
  • Przyszłość i rola sklepów stacjonarnych w ramach omnicommerce, przenikanie się off- i online, shop in the shop
  • Planowanie dostaw i szukanie remedium na przerwane łańcuchy dostaw, zarządzanie magazynami
  • Odpowiedzialność społeczna i troska o planetę, w tym dostawa „eko” versus „szybko”
  • Nowe możliwości sprzedaży: metaverse, social selling, live selling, marketplace, dark store
  • Leadership & motywowanie & zatrzymani pracowników
  • Rozwój q-commerce w sektorze FMCG
  • Współpraca i partnerstwo na linii sieć – dostawca w kontekście inflacji i zrównoważonego rozwoju

Uczestnicy będą mieli okazję posłuchać ponad stu ekspertów. Reprezentują oni m.in. marki:

  • Action,
  • Kaufland,
  • Bricomarche,
  • Tedi,
  • Majster Budowlane ABC,
  • Bakalland,
  • Super-Pharma Poland,
  • Ikea Poland,
  • Frisco,
  • Kan,
  • Danone i Żywiec Zdrój,
  • Douglas,
  • MediaMarktSaturn Polska,
  • Modivo,
  • VRG,
  • Metro,
  • Pandora,
  • Terg,
  • Yes,
  • Henkel,
  • E.Leclerc,
  • Empik Group,
  • Allegro,
  • CCC,
  • Netto,
  • BRW,
  • Homla,
  • Neonet,
  • H&M,
  • OTCF,
  • Obi,
  • Spar,
  • Intersport,
    Jeronimo Martins,
  • Gemini,
  • L’Oreal,
  • Auchan,
  • Aldi,
  • Euro RTV AGD,
  • Maxi Zoo,
  • Decathlon.

Forum potrwa 2 dni. Każdego dnia po sesji plenarnej odbędzie się 6 sesji równoległych. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

Więcej informacji na temat można znaleźć na stronie retailchallengepoland.pl.

 

  • 1
Forum Retail Challenge Poland 2023

Forum Retail Challenge Poland 2023

 

 

 

1 sierpnia 2022