Jak reprezentacja Polski bawiła się w Mielcu – sprawdziła agencja Momentalna z ASZdziennikiem
  • 0
  • 10
11.07.2018 Aktualizacja:

Jak reprezentacja Polski bawiła się w Mielcu – sprawdziła agencja Momentalna z ASZdziennikiem

Po mundialowym meczu Polska – Kolumbia w internecie zaczęło wirusowo rozprzestrzeniać się zdjęcie z informacją o promocji w sklepie firmowym Vistuli. Przed standem przedstawiającym zawodników w garniturach wyraźnie odznaczała się aktualna promocja, w której odzież przeceniono o 70 proc. Agencja Momentalna zdobyła stand i wykorzystała go do stworzenia zabawnego wpisu w ASZdzienniku.

Promocja Vistuli nie była reakcją marki na postawę piłkarzy. Zbadał to Krzysztof Tańcula z agencji Momentalna, która zajmuje się real-time marketingiem.

W ramach monitoringu działań marek wokół mundialu, którego efekty można obejrzeć w naszym serwisie, agencja weryfikowała także pojawiające się memy. Monitoring obejmował zamierzoną komunikację marki, nie zaś wszystkie pojawiające się memy.

– Ruszyliśmy z inicjatywą, kiedy eksperci branżowi zaczęli się zastanawiać, czy przecena Vistuli jest reakcją na porażkę na mundialu. Z racji, że przygotowaliśmy kolekcję reakcji marek na porażkę w mundialu dla Marketingu przy Kawie, postanowiłem to zweryfikować. W efekcie pojawił się pomysł, by pokazać, co w tym przypadku byłoby realnie real-time marketingiem. Przez szczęśliwy zbieg okoliczności dowiedzieliśmy się, że karton z podobiznami piłkarzy trafił na śmietnik (chciałoby się powiedzieć „śmietnik historii”), a szykujemy się też do ekologicznej akcji Podnieś5 – wyjaśnia Krzysztof Tańcula.

Agencja postanowiła więc zaopiekować się kartonem z wizerunkami piłkarzy reprezentacji.

– Po przechwyceniu kartonu zrobiliśmy mu kilka zdjęć, po czym zapytałem w kilku społecznościach, co proponują z nim zrobić. Jedna z tych społeczności należy do ASZdziennika i redakcja odpowiedziała, jakie zdjęcia chciałaby otrzymać – dodaje.

Zdjęcia na potrzeby ASZdziennika zostały przygotowane i 10 lipca na łamach tego satyrycznego serwisu pojawił się post opisujący wypoczynek polskich piłkarzy w Mielcu.

– Moim zdaniem na uwagę zasługuje tu też ewolucja sytuacji medialnej. Z początku chodziło o porażkę w mundialu, natomiast aktualnym kontekstem są plotkarskie newsy o urlopach kadrowiczów. Z tego można wyciągnąć wniosek, że trzeba reagować momentalnie, aby takie działanie było skuteczne, niesione trendem – i takie właśnie zasoby oferujemy. Dla naszej agencji akcja ta jest przykładem na kreatywny PR, gdyż startujemy ze współpracą z mediami – podsumowuje całą sytuację Tańcula.

  • 8

11 lipca 2018

10 lipca 2018