Rekordowa Strefa Studenta w konkursie organizowanym w ramach targów Packaging Innovations
  • 0
  • 0
11.03.2019

Rekordowa Strefa Studenta w konkursie organizowanym w ramach targów Packaging Innovations

Strefa Studenta to konkurs dla młodych i kreatywnych projektantów opakowań. Każdego roku najlepsi studenci stają w szranki, by zaskoczyć jury pomysłem, funkcjonalnością czy szatą graficzną. Rok 2019 przyniósł wiele zmian. Jedną z najważniejszych jest podzielenie prac na trzy kategorie: Szata graficzna, Wrażenie oraz Funkcjonalność i forma. Konkurs zyskał na różnorodności. Zgłoszeń jest więcej, a poziom zdecydowanie wzrósł.

Każdego roku otrzymywaliśmy kilkanaście procent więcej zgłoszeń, a informacje o chęci zaangażowania się w rywalizację wykazywało kilka nowych ośrodków akademickich. Ten rok był dla nas zaskakujący. Liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 400%, a to dziesięciokrotnie więcej, niż zakładaliśmy. W pewnym momencie przestaliśmy już liczyć ośrodki akademickie, z których wywodzą się nasi uczestnicy. Zgłoszeń było tak wiele, że z ledwością dotrzymaliśmy regulaminowych terminów. Tegoroczna Strefa Studenta to wielki sukces – przyznaje organizatorka z ramienia Targów w Krakowie, Katarzyna Banach.

Organizatorzy liczą, że dzięki rozmaitości koncepcji i projektów, które trafiły do drugiego etapu, zwiększy się zainteresowanie gości i wystawców. Branża od lat przygląda się Strefie Studenta. Wielokrotnie tuż po targach firmy podpisywały porozumienia i umowy z twórcami projektów.

Różnorodność pokazuje także, jak wiele dróg w branży opakowań pozostaje nieodkrytych. Czyste, nieszablonowe i kreatywne umysły młodych ludzi dają próbkę tego, jak może wyglądać branża za kilka lat. W projektach konkursowych widać trendy, wątki ekologiczne oraz innowacyjne koncepcje.

Od tego roku zmienił się sposób oceniania prac. Jury złożone ze specjalistów z branży przygląda się przesłanym pracom już od pierwszego etapu konkursu. Organizatorzy oceniają, że zwiększenie zaangażowania jury zostało wprowadzone w najlepszym możliwym momencie. Jakość tegorocznych prac sprawiła, że oko laika nie byłoby w stanie ocenić, które ze zgłoszeń ma w sobie więcej walorów w każdej z trzech kategorii.

Tylko pięć projektów z każdej kategorii trafi na Targi Opakowań Packaging Innovations. Odbędą się one 2–3 kwietnia w Expo XXI w Warszawie. Podczas targów będzie można zobaczyć laureatów konkursu i trzymać kciuki za swoich faworytów.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

11 marca 2019