Reklamy w serwisach premium osiągają lepsze wyniki. Analiza firmy Moat
  • 0
  • 1
22.07.2019

Reklamy w serwisach premium osiągają lepsze wyniki. Analiza firmy Moat

Kampanie reklamowe prowadzone w zaufanym środowisku redakcyjnym przynoszą znacząco lepsze efekty, jeśli chodzi o zaangażowanie uwagi konsumentów i viewability. Takie wyniki przyniosło badanie firmy Moat. W III kwartale 2018 r. internetowe media premium osiągały lepsze wyniki o 13–144% niż średnia dla branży.

Badanie reklamy w serwisach premium przygotowano dla World Media Group. Organizacja zrzesza wydawców, m.in. „Wall Street Journal”, „Forbesa”, „Business Insidera” czy „The New York Timesa”.

Zmierzono jakość zaangażowania dla reklam display, mobile i wideo.

  • Display desktop. Reklamy display na komputerach w mediach zrzeszonych w WMG osiągnęły aktywny czas przebywania na stronie na poziomie 66 sekund. To o 39% lepszy wynik niż średnia w branży. Wskaźnik in-view* oraz czas oglądania były lepsze niż benchmark o odpowiednio 27 i 25%.
  • Mobile display. Media WMG osiągnęły o 35% lepsze zaangażowanie niż średnia. Wskaźnik widoczności był o 32% wyższy niż dla benchmarku, a czas poświęcony reklamie przez internautę o 13% dłuższy.
  • Wideo desktop. Dla mediów zrzeszonych w WMG wskaźnik viewability wideo** był wyższy o 22% niż średnia. Uwaga konsumentów również osiągnęła wysoki poziom, a wskaźniki słyszalności i widoczności były lepsze o rekordowe 144% niż benchmarki.

Wpływ złej jakości dziennikarstwa i fałszywych wiadomości w ciągu ostatnich kilku lat sprawiły, że konsumenci są o wiele bardziej świadomi, dokąd się udają, aby uzyskać informacje. Zaufane źródła redakcyjne, w tym tytuły w portfolio WMG, zyskały pozytywny wzrost.

Widzimy teraz efekt halo, co przekłada się na bardziej zaangażowaną widownię dla reklamodawców. Analiza Moat podkreśla to, w co od dawna wierzyliśmy. Konsumenci są bardziej otwarci na reklamy, gdy są one prezentowane w środowisku wysokiej jakości treści, którym ufają – podsumowuje Alex Delamain, przewodniczący World Media Group, szef działu sprzedaży i obsługi klienta „The Economist” EMEA.

  • 1

*co najmniej 50% reklamy jest widoczne przez minimum 1 sekundę

**co najmniej 50% reklamy widoczne przez minimum 2 sekundy

Źródło: www.world-media-group.com

22 lipca 2019

19 lipca 2019