Reklamy organizacji publicznych najbardziej negatywnie odbierane na Facebooku – badanie Sotrendera
  • 0
  • 3
23.09.2022

Reklamy organizacji publicznych najbardziej negatywnie odbierane na Facebooku – badanie Sotrendera

Czy reklama na Facebooku zawsze się opłaca? I czy inwestowanie w taką formę promocji zawsze pozytywnie wpływa na wizerunek marki i przynosi oczekiwane rezultaty? Tylko 24% wszystkich komentarzy reklamowych na Facebooku ma wydźwięk pozytywny, a 16% negatywny. Pozostałe 60% komentarzy charakteryzuje się neutralnym sentymentem.

Dane wynikają z analizy ponad 500 tys. komentarzy reklamowych na Facebooku pod kątem ich sentymentu, opublikowanych w okresie od 1 stycznia do 31 lipca 2022 r. Sotrender uwzględnił reklamy targetowane wyłącznie na Polskę.

Kategoria, w której odnotowano najwięcej pozytywnych komentarzy, to ubrania i akcesoria

Aż 42% komentarzy miało tu sentyment pozytywny, a jedynie 9% – negatywny. Wynika to najprawdopodobniej z faktu, że treści reklamowe w tej kategorii są najczęściej mało kontrowersyjne. Stosunkowo łatwo wzbudzić nimi zainteresowanie potencjalnych konsumentów.

Drugą kategorią reklam z najbardziej pozytywnym odbiorem były zwierzęta. 40% reklam z tej branży miało sentyment pozytywny, a 13% – negatywny. Na podium znalazł się też marketing: 39% pozytywnych komentarzy.

Najwięcej negatywnych komentarzy, aż 44%, pojawiło się pod reklamami z kategorii organizacje publiczne

Tym samym organizacje publiczne były kategorią o najmniejszym odsetku pozytywnych komentarzy (15%). Drugą taką branżą była technologia i elektronika. Jedynie 16% komentarzy miało tu sentyment pozytywny. Jednocześnie była to kategoria z największym odsetkiem neutralnych komentarzy – aż 74%. W badanym okresie w kategorii technologia i elektronika pojawiło się łącznie ponad 120 tys. komentarzy.

Reklamy organizacji publicznych najbardziej negatywnie odbierane na Facebooku – badanie Sotrendera

To, co może tłumaczyć tak dużą liczbę komentarzy oraz znaczny odsetek neutralnych komentarzy, to rodzaj ustawianych reklam. Większość postów reklamowych w tej kategorii miała za cel zaangażowanie użytkowników – często za pomocą zadawania prostych i chwytliwych pytań.

Jak wynika z analizy Sotrendera, chętnie komentowanymi reklamami były też te z kategorii media i wiadomości. Zebrały one jednak o około połowę mniej komentarzy (59 tys.).

Najmniej komentarzy – poniżej 1 tys. – miały reklamy z kategorii marketing i nieruchomości.

Reklamy organizacji publicznych najbardziej negatywnie odbierane na Facebooku – badanie Sotrendera

  • 1
Reklamy instytucji publicznych na FB

Reklamy instytucji publicznych stosunkowo negatywnie odbierane na FB

23 września 2022

22 września 2022