Reklamy emitowane do góry nogami zwracają uwagę na problemy osób niewidomych w czasie pandemii
  • 1
  • 1
6.07.2020

Reklamy emitowane do góry nogami zwracają uwagę na problemy osób niewidomych w czasie pandemii

Na słynnym londyńskim placu Piccadilly Circus pojawiły się reklamy znanych marek odwrócone o 180 stopni. To element kampanii Królewskiego Narodowego Instytutu Osób Niewidomych (RNIB). Ma ona podnosić świadomość na temat wyzwań związanych z dystansowaniem społecznym osób niewidomych i niedowidzących.

Aby pokazać, jak wirus wywrócił do góry nogami świat takich osób, RNIB nawiązał współpracę m.in. z markami Amazon Alexa, Barclays, Very.com, Kellogg’s, P&G, TalkTalk, The Financial Times, British Gas czy Lego. Reklamy tych brandów w etapie teaserowym są emitowane do góry nogami na cyfrowym nośniku na placu Piccadilly.

Działania podkreślają, w jaki sposób dystans społeczny zmienił sposób, w jaki poruszamy się po miejscach publicznych. Prawie uniemożliwił on osobom niewidomym i niedowidzącym bezpieczne poruszanie się po świecie. Ich zwykłe metody przemieszczania się w przestrzeni publicznej opierają się bowiem na kontaktach, wskazówkach i dotyku, które nie są w tym czasie bezpieczne.

W miarę rozluźniania restrykcji i otwierania kolejnych firm i miejsc życie większości z nas wraca do normy. Ale dla niewidomej i niedowidzącej społeczności istnieje jeszcze więcej barier podczas nawigacji w „nowej normalności”.

Kampania jest wzmacniana za pośrednictwem kanałów społecznościowych za pomocą hashtagu #WorldUpsideDown. Jej inicjatorzy zachęcają ludzi i marki do odwrócenia do góry nogami zdjęć profilowych w mediach społecznościowych. Ma to pokazywać, że świat osób niewidomych i słabowidzących stanął na głowie w wyniku pandemii koronawirusa.

Royal National Institute of Blind People prowadzi działania we współpracy z The & Partnership London.

Źródło: www.lbbonline.com

  • 1
do góry nogami

Koronawirus wywrócił do góry nogami świat osób niewidomych i niedowidzących

6 lipca 2020

4 lipca 2020

3 lipca 2020

  • 0
  • 7
  • 0
  • 0
  • 0
3.07.2020

Ruchome murale wrócą na wrocławskie kamienice. Kinomural – druga edycja

19 września Wrocław ponownie zamieni się w wielkoformatową galerię sztuki. Za sprawą drugiej edycji Kinomuralu – projektu z pogranicza filmu i sztuk wizualnych – na Nadodrzu obejrzeć można będzie m.in. dzieła powstałe we współpracy z wrocławską Akademią Sztuk Pięknych oraz uczelnią artystyczną z Chicago. W programie znalazła się też „Dobranocka”, czyli kinomurale dla najmłodszych.