- 0
- 3
Reklama w ekosystemie Meta w 2024 r. w Polsce – Temu Poland najaktywniejszym reklamodawcą
W minionym roku reklamodawcą, który wyemitował najwięcej reklam w ekosystemie firmy Meta, było Temu Poland. Tak wynika z analizy Sotrendera, który przeanalizował rynek reklamowy w Mecie.
Internet światłowodowy Plusa był najbardziej zasięgową reklamą, choć w ujęciu rocznym ponownie Temu Poland miało największe zasięgi. Z kolei najbardziej rozchwytywaną grupą docelową były osoby w wieku 25–34 lat – kierowano do nich niemal 30% komunikatów reklamowych.
Temu Poland najbardziej aktywnym reklamodawcą w 2024 r.
W minionym roku reklamodawcą, który wyemitował najwięcej reklam, było Temu Poland. Liczba reklam na jego koncie przekroczyła 124 tys.
Na drugim miejscu uplasował się CityFit z 17 tys. reklam. Trzecia była Żabka Polska z liczbą 11 tys. reklam, a na miejscu czwartym był Lidl Polska.
W podziale na branże najwięcej reklam pojawiło się w segmentach:
- Zakupy i handel (215 066),
- Odzież i akcesoria,
- Zdrowie i uroda (marki).
Temu Poland z największymi zasięgami
Podobnie jak ranking liczby reklam, tak i ranking pod względem wskaźnika Reach Score zdominowało Temu Poland. Reach Score informuje o wielkości zasięgów reklamowych.
Na drugim miejscu uplasował się Lidl Polska z wynikiem 75,89, a na miejscu trzecim SkyShowtime z wynikiem 56,68. Oznacza to, że zasięgi SkyShowtime były niemal o połowę niższe niż Temu Poland.
Internet światłowodowy Plusa najbardziej zasięgową reklamą
Reklama Plusa z promocją na Internet światłowodowy była reklamą o największym zasięgu w minionym roku – dotarła do 17 mln Polaków. Co ciekawe, zaczęła być emitowana dopiero w ostatnich dniach roku – 23 grudnia.
Na miejscu drugim znalazło się Allegro z reklamą Allegro Black Weeks. Trzeci był Lidl Polska promujący korzyści wynikające z posiadania aplikacji. Zasięg obydwu reklam przekroczył 16 mln.
Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy:
- platformy Max (promocja drugiego sezonu serialu „Odwilż”),
- Lidla (ponownie aplikacja Lidl Plus),
- Jyska (obniżka cen produktów).
Spadek średniego CPM-u o ponad złotówkę
2024 był rokiem znacznego spadku średniego CPM-u. Podczas gdy w 2023 r. wyniósł on 3 zł 92 gr, w minionym roku osiągnął wartość 2 zł 82 gr. Daje to spadek o 28% – o ponad złotówkę.
W niektórych branżach średni CPM był jednak znacznie wyższy. W branży edukacyjnej osiągnął średnią wartość ponad 11 zł, w branży alkoholowej ponad 8 zł, a w przypadku nieruchomości ponad 5 zł.
Z kolei średni CPM nie uległ znaczącej zmianie – wyniósł 93 gr, co daje wzrost o niecałe 8% w porównaniu do 2023 r. Osiągał jednak wyższe wartości w przypadku branż:
- Nauka i technologie (2 zł 30 gr),
- Catering i dostawa żywności (1 zł 85 gr),
- Jedzenie i żywność (1 zł 67 gr).
Sierpień był najbardziej łaskawym reklamowo miesiącem roku – wtedy też zarówno średni CPC, jak i CPM były najniższe (odpowiednio 75 gr i 2 zł 2 gr).

Reklama w ekosystemie firmy Meta w 2024 r. w Polsce – Temu Poland najaktywniejszym reklamodawcą