Reklama OOH sklepu Moliera2 oskarżana o seksizm
  • 0
  • 5
15.02.2019

Reklama OOH sklepu Moliera2 oskarżana o seksizm

Luksusowy butik Moliera2 zaprezentował reklamę OOH z hasłem: „Szczęśliwa żona to szczęśliwy mąż, dlatego nowe buty kupuję z myślą o nim”. Wywołał tym gorącą dyskusję.

Reklamę sklepu Moliera2 zobaczyć można m.in. w Krakowie i Warszawie. Przekaz wykorzystany został też w social media, m.in. na Instagramie.

Nie jest to pierwszy billboard marki. Wcześniejsze przeszły jednak bez echa. Tym razem internauci zarzucili butikowi, że jego przekaz jest seksistowski i utrwala stereotyp kobiety będącej na utrzymaniu męża. Gorąca dyskusja pojawiła się również pod postem ze zdjęciem kreacji na fan page’u Marketing przy Kawie.

Bo zakup butów trzeba starannie przemyśleć 🙂

Opublikowany przez Marketing przy Kawie Środa, 13 lutego 2019

Warto dodać, że pojawiają się też głosy broniące reklamy. Obrońcy argumentują, że żartobliwy przekaz można także rozumieć jako korzystny dla płci pięknej. Podkreśla on wtedy, że decyzyjność kobiety jest większa niż jej partnera. Niezależnie od tego reklamie Moliera2 można zarzucić przede wszystkim niedostosowanie przekazu do medium.

W reklamie zewnętrznej kontakt z przekazem jest bardzo krótki. Nie ma szans, by odbiorca poprawnie przetworzył w umyśle hasło złożone, przedstawiające pewne rozumowanie. Przy odbiorze hasła sklepu Moliera2 potrzebne jest uruchomienie ścieżki centralnej, odpowiedzialnej za analizę znaczenia słów i związków logicznych. Mogą się wtedy pojawić nieporozumienia. Istnieje także ryzyko uruchomienia mechanizmu poszukiwania kontrargumentów przez konsumenta.

Tym razem humorystyczne w zamierzeniu hasło zostało odebrane jako powielające stereotypy na temat kobiet. Wskazują na to dyskusje i opinie pojawiające się nie tylko w mediach społecznościowych, lecz także w tradycyjnych mediach internetowych. Nie obyło się bez oskarżeń o deprecjonowanie roli społecznej kobiet, co nie dziwi w obliczu mnogości seksistowskich przekazów, a jednocześnie rosnącej wrażliwości na nie.

  • 5

obserwator

1 miesiąc temu

Głupi zawsze obrazi się, na to że nazwano go głupim. Inteligenty nazwany głupim zacznie się śmiać. To kwestia kompleksu.

14 lutego 2019