Reklama OOH w 2020 r. zanotowała 39% spadku
  • 0
  • 2
16.04.2021

Reklama OOH w 2020 r. zanotowała 39% spadku

Najciekawszy rok w historii reklamy zewnętrznej za nami. Branża rozwijająca się u nas od trzydziestu lat przeszła w 2020 r. prawdziwe tsunami. Jak to wygląda w liczbach i w szczegółach, można zobaczyć w corocznym podsumowaniu przygotowanym przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej.

Branża OOH straciła w czasie pandemii najwięcej spośród wszystkich reklamowych sektorów, jeśli chodzi o przychód. Jednak nie straciła nadziei i wciąż stawia na nowe technologie oraz proponuje nowe rozwiązania – podkreśla IGRZ.

Jak twierdzą eksperci, wydaje się, że największym zagrożeniem dla branży teraz może być pochopne wyciąganie wniosków bez uważnego przyjrzenia się liczbom i dogłębnej analizy. Okazuje się np., że początkowy spadek ruchu  samochodowego i pieszego w miastach w pierwszym lockdownie nie przełożył się na tak znaczący jego spadek w ciągu całego roku.

Biznesowo branża OOH ucierpiała przede wszystkim ze względu na lockdowny i decyzje rządzących co do prowadzenia działalności gospodarczej. Zmieniające się w tym zakresie zasady spowodowały, że wiele akcji promocyjnych i kampanii zaplanowanych w miesiącach wiosennych i jesiennych zostało przesuniętych na terminy późniejsze lub po prostu anulowanych.

Branża poniosła straty. Największe spośród wszystkich mediów. Wielkość sprzedaży zmniejszyła się w 2020 r. o blisko 39%. W samym tylko drugim kwartale sprzedaż spadła o ponad 70%. Udział reklamy OOH w rynku reklamowym zmniejszył się o blisko 30%.

Estymowana wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w trzech segmentach rynku reklamy zewnętrznej – klasyczne OOH, city transport, DOOH – zamknęła się kwotą w wysokości ponad 351,6 mln zł.

Według branżowych i specjalistycznych analiz odrabianie poniesionych w ubiegłym roku strat może potrwać co najmniej 3 lata, zakładając w miarę szybkie powracanie do normalności.

Cały raport można znaleźć na stronie www.igrz.com.pl.

  • 2
reklama OOH w 2020 r.

Reklama OOH w 2020 r.

Reklama OOH w 2020 r.

Marek

4 tygodnie temu

Wygląda na to, że nadzieją na powstrzymanie spadków są intesywne kampanie Fundacji Kornice! W dużych miastach to obecnie.co najmniej 20% ekspozycji.

15 kwietnia 2021

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
15.04.2021

„Dziecko w kryzysie psychicznym” – trwa kampania 1% Stowarzyszenia na rzecz Zdrowia Psychicznego Dziecka i Rodziny

W Polsce co 10. dziecko wymaga pomocy psychologicznej. Tylko 1,5 proc. otrzymuje opiekę w systemie publicznym. Organizacja EZRA UKSW udziela wsparcia dzieciom i młodzieży w Środowiskowych Centrach Zdrowia Psychicznego. Ich funkcjonowanie wspomaga Stowarzyszenie na rzecz Zdrowia Psychicznego Dziecka i Rodziny, które w trwającej kampanii zwraca uwagę na problemy, z jakimi mierzą się dzieci i młodzież.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
15.04.2021

Ekstraklasa: 321 mln zł w roku pandemii dla PKO Banku Polskiego. Analiza firmy Sponsoring Insight

Sponsoring rozgrywek Ekstraklasy w roku pandemii – od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 r. – przyniósł partnerowi tytularnemu ligi, PKO Bankowi Polskiemu, blisko 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego – wynika z analiz firmy badawczej Sponsoring Insight. To oznacza wzrost o 30% w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, kiedy ta suma wyniosła 245 mln zł. Wzrost dotyczył także liczby publikacji mediowych o banku w kontekście Ekstraklasy oraz zasięgu w social media najpopularniejszej polski ligi.