Reklama L’Oreal zakazana w Wielkiej Brytanii za wprowadzanie w błąd w kwestii ochrony przed UVA
  • 0
  • 0
11.10.2019

Reklama L’Oreal zakazana w Wielkiej Brytanii za wprowadzanie w błąd w kwestii ochrony przed UVA

Advertising Standards Authority zakazała emisji reklamy kremu do opalania Garnier Solaire Sensitive Advanced Kids (L’Oreal). Brytyjski organ regulujący tamtejszy rynek reklamy uznał, że wprowadza ona w błąd w kwestii ochrony przed UVA.

ASA otrzymała skargi na spoty telewizyjne i radiowe L’Oreal emitowane w czerwcu. W telewizyjnej reklamie, która została zakwestionowana, lektor stwierdzał, że krem do opalania zapewnia maluchom 5-gwiazdkową ochronę przed promieniowaniem.

Powoływał się też na partnerstwo marki z European Cancer League. U dołu ekranu widzowie mogli zobaczyć napis: „5 gwiazdek według systemu klasyfikacji Boots”. Podobne informacje przekazywał spot radiowy.

Tymczasem w skargach zwrócono uwagę, że krem w rzeczywistości zapewnia 3-gwiazdkową ochronę.

Na swoją obronę L’Oreal powiedział, że marka nie ma prawnego obowiązku pokazywania systemu rankingowego w zakresie ochrony przed promieniowaniem UVA. Koncern twierdzi też, że produkt, który pojawił się w reklamie, ma zmienioną formułę. W zmienionej wersji zapewnia 5-gwiazdkową ochronę.

ASA zakazała emisji obu reklam. Organ oświadczył, że w czasie emisji spotów znaczna część 3-gwiazdkowych produktów była nadal dostępna w sklepach. Opakowanie było prawie identyczne z nowym, przez co konsumenci mogli zostać wprowadzeni w błąd.

Źródło: www.thedrum.com

11 października 2019