„Reklama audio online” w pigułce. Ukazał się poradnik grupy roboczej audio-wideo IAB Polska
  • 0
  • 1
4.08.2021

„Reklama audio online” w pigułce. Ukazał się poradnik grupy roboczej audio-wideo IAB Polska

Grupa robocza audio-wideo działająca w strukturach IAB Polska przygotowała publikację „Poradnik reklamy audio online”. Według badania Mediapanel serwisy związane z audio w styczniu 2021 r. odwiedziło 16,4 mln realnych użytkowników, co stanowi niemal 50% polskich internautów. Poradnik przygotowany przez ekspertów rynkowych odpowiada na wątpliwości dotyczące prowadzenia skutecznych działań reklamowych w tym segmencie rynku.

Audio w Internecie wydaje się obecne od zawsze. Znany wszystkim format mp3 został opracowany już w 1993 r. i walnie przyczynił się do popularyzacji audio online. Przełom lat 90. i 2000 to okres, w którym jak grzyby po deszczu powstawały platformy P2P służące do wymiany plików audio i wideo.

Obecnie, patrząc bliżej na podmioty tworzące ten rynek, można wyróżnić trzy podstawowe grupy:

  • radia internetowe
  • serwisy streamingowe
  • podcasty

To, co je wszystkie łączy, to przede wszystkim legalne źródło pochodzenia. Jest to bardzo istotne zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. W poszczególnych częściach poradnika eksperci opisują cechy każdego z powyższych mediów.

Poradnik „Reklama audio online w pigułce” to kompendium wiedzy z zakresu tego typu reklamy. Stanowi on zarówno idealny wstęp dla osób, które nie znają jeszcze tej części rynku, jak i pogłębienie, usystematyzowanie informacji dla osób już korzystających z reklamy audio online.  Znajdziecie w nim swobodny, lecz kompleksowy wstęp wprowadzający do świata audio online, obrazujący jego transformację. Oprócz tego pogłębione usystematyzowanie zakresu możliwości reklamowych, charakterystykę użytkowników, formatów reklamowych czy modeli emisji.

Prace nad poradnikiem w grupie roboczej audio-wideo IAB Polska (a także poza grupą) trwały prawie rok, a nad ich przebiegiem i redakcją czuwał Adam Pachla z Grupy RMF. Efektem prac jest poradnik, który z czystym sumieniem mogę polecić wszystkich chcącym zgłębić wiedzę w zakresie reklamy audio online – mówi Rafał Jung, szef grupy roboczej audio-wideo przy IAB Polska, marketing product manager w Polska Press Grupa.

Publikacja składa się z następujących rozdziałów:

  1. Landscape audio platformy streamingowe
  2. Streaming dźwięku – przegląd platform, treści i sposobów
  3. Podcasty
  4. Tematycznie charakterystyczni
    (R)ewolucja audio
  5. Reklama audio: formaty, modele rozliczeniowe, targetowanie
  6. Programmatic audio
  7. Gdzie i jak słuchamy dziś cyfrowych treści
  8. Pomiar audio
  9. Wyzwania dla formatu digital audio w roku 2021
  10. Case study: Polkomtel
  11. Case study: ING Bank Śląski

Autorami materiału są członkowie grupy roboczej: Adam Pachla, Grupa RMF, Jarosław Śliżewski, Grupa Radiowa Agory, Michał Jeziółkowski, Społeczności, Radosław Sączek, Tandem Media, Michał Dobrzański, Tandem Media, Marcin Kozera, Wirtualna Polska Media, Małgorzata Kmieciak, Smart, Marcin Pyra, Grupa RMF, Magdalena Stępińska-Ponganis, Moviads.

Raport dostępny jest na stronie www.iab.org.pl.

  • 1
reklama audio online

Dostępny jest poradnik „Reklama audio online”

Michal Mochoń

2 miesiące temu

Poprawny link do raportu znajdźcie Państwo tutaj: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2021/08/Poradnik-Reklamy-Audio-Online-2021-08-04-LoRes1.pdf

4 sierpnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
4.08.2021

Transformacja cyfrowa jednym z priorytetów firm prywatnych w najbliższym roku. Badanie Deloitte

Liderzy firm prywatnych wskazują, że mijający kryzys wywołany pandemią miał największy wpływ na przyspieszenie transformacji cyfrowej w ich organizacjach. W badaniu „Kryzys katalizatorem zmian: przyspieszenie transformacji” przeprowadzonym przez firmę Deloitte odpowiedziało tak 69 proc. ankietowanych. Ponad jedna trzecia respondentów przyznała, że w ich przedsiębiorstwach transformacja cyfrowa była reakcją na kryzys, a jedna czwarta badanych organizacji rozpoczęła ją przed wybuchem pandemii.

3 sierpnia 2021