„Re:Growth. Między innowacją a efektywnością”. Znamy pierwszych prelegentów i tematy wystąpień Forum IAB 2019
  • 0
  • 0
10.04.2019

„Re:Growth. Między innowacją a efektywnością”. Znamy pierwszych prelegentów i tematy wystąpień Forum IAB 2019

Znani są już pierwsi prelegenci i tematy ich wystąpień podczas trzynastej edycji Forum IAB. Tegoroczne hasło wydarzenia to „Re:Growth. Między innowacją a efektywnością”.

Forum IAB „Re:Growth. Między innowacją a efektywnością” odbędzie się 5–6 czerwca w warszawskich Złotych Tarasach. Zgromadzi blisko 1300 przedstawicieli reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych i firm technologicznych. Będą oni dyskutować o tym o tym, jak rosnąć – w kontekście procesów, trendów, narzędzi, kampanii, modelów reklamowych i biznesowych czy organizacji.

– Wzrostu poszukują dziś wszystkie organizacje. To on stał się miarą sukcesu. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym coraz trudniej go jednak osiągnąć, co kieruje jeszcze większą uwagę firm na marketing. Naszym celem jest zapoznanie uczestników Forum z konkretnymi rozwiązaniami i praktyczną wiedzą o tym, jak budować wielowymiarowy wzrost dla swoich organizacji. A to wszystko w obszarze lokalnego rynku, szybko zmieniającego się otoczenia digital i wpływu, jakie ma ono na nasz biznes – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Temat przewodni konferencji to odpowiedź na postępującą cyfryzację, która z jednej strony daje coraz więcej różnorodnych narzędzi, z drugiej pozwala precyzyjniej mierzyć wszelkie aktywności i ich efektywność. Tradycyjne biznesy szukają rozwiązań w nowych technologiach. Z kolei ekosystem firm marketingu cyfrowego napotyka nowe wyzwania w osiąganiu wzrostu, próbując sprawdzonych metod ze świata offline. To wszystko powoduje, że wspólnie musimy przemyśleć wzrost na nowo.

W tym roku nieco zmieniliśmy formułę Forum. Temat przewodni będziemy rozpatrywać nie w czterech, lecz w ośmiu blokach tematycznych. Po dogłębnej analizie tego, czym dla szeroko pojętego rynku wzrost, co może go stanowić i w jakich kontekstach należy go rozpatrywać, zdecydowaliśmy się na następujące ścieżki, według których pogrupowane zostaną wystąpienia na Forum. To Konsument w centrum wzrostu, Odpowiedzialny wzrost, Strategie wzrostu, Wzrost w organizacji, Efektywny wzrost, Narzędzia wzrostu, Wzrost dzięki danym oraz Wzrost = E-commerce– komentuje Agnieszka Parfienowicz, partner digital w Mindshare, przewodnicząca Rady Programowej Forum IAB 2019.

Konferencję otworzy sesja plenarna. Prelekcje wygłoszą uznani eksperci świata online. Paweł Gala i Marcin Gotowiec (Wavemaker) opowiedzą o fenomenie głośnych ostatnio akcji crowdfundingowych, takich jak „Zapełniamy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP”, zbiórka #WspieramECS czy wsparcie finansowe dla Wisły Kraków. Przede wszystkim zaś będą wyrażali opinię, czy i jak marki powinny odnieść się do tego zjawiska.

Anna Gruszka (IPG Mediabrands) przeanalizuje przykłady trendów, które nie przełożyły się na sukces, zostały niedocenione czy źle wykorzystane. Jak wychwytywać sygnały zmian i ostrzeżenia przed porażką związaną z podążaniem za modą, a nie trendem? O tym w prezentacji „Fucked-up Trends. Trend is (not ) your friend”.

Krzysztof Sobieszek (Publicis Media) zmierzy się z pytaniem, czy polskim firmom udało się osiągnąć rewolucję cyfrową, czy jednak nie jest ona do końca rewolucją. Zdefiniuje obszary, w których zakwestionowaliśmy założenia leżące u podstaw biznesu i dzięki temu osiągnęliśmy rozwój oraz te, w których wciąż podążamy ścieżką liniowego wzrostu.

Tadeusz Żórawski (Molecular/BBDO) przedstawi nowe szanse na wzrost dzięki ewolucji digital commerce, która otwiera inne formy sprzedaży niż tylko przez serwis internetowy czy mobilny. Powie zatem, jak wykorzystać s-commerce (zakupy przez platformy społecznościowe), i-commerce (zakupy z poziomu zdjęć) czy w-commerce (zakupy za pomocą urządzeń wearables).

Tradycyjnie także w tej części konferencji wystąpią goście specjalni. W tym roku będą to znani przedstawiciele świata sportu i mediów. Swoimi doświadczeniami podzielą się: Daniel Knapp, Marek Kamiński i Jarosław Kuźniar.

Wśród pozostałych ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych. W tym gronie są m.in.:

  • Cezary Glijer, K2 Media,
  • Jacek Karolak, 180heartbeats + Jung v Matt,
  • Piotr Adamczyk, Zenith,
  • Damian Huba, Google Marketing Platform CEE,
  • Nino Dżikija, Wirtualna Polska,
  • Adrianna Kubik-Przybył, They.pl,
  • Maciej Żyto, Douglas Polska,
  • Maciej Ziąbrowski, TVN Digital,
  • Małgorzata Madej, Telewizja Polska SA,
  • Michał Mańkowski, Grupa naTemat,
  • Emil Pawłowski, Gemius SA,
  • Michał Pieprzny, Deloitte,
  • Anna Sakowicz, Publicis Groupe,
  • Michał Szczur, Mindshare,
  • Jakub Kwaczyński, GoldenSubmarine,
  • Wojciech Walczak, Melting Pot,
  • Łukasz Wyglądała, Performance Academy.

Wśród ponad 80 wystąpień Forum nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów. Oto kilka przykładów:

  • „Sztuczna inteligencja – choroby wieku dziecięcego”,
  • „7 faktów z życia wydawcy internetowego, o których wolałby nie mówić czytelnikom, klientom i konkurencji”,
  • „Będąc cookiesem”,
  • „Każdy ma jakiś plan, dopóki nie dostanie w łeb – czego słowa Mike Tysona mogą nas nauczyć w sytuacji budowy długoterminowych strategii komunikacji marki?”,
  • „Nowa matematyka wzrostu: koniec szefów – trenerów MMA, czas liderów zaufania”,
  • „Gdyby zniknęło 74% marek, konsumenci by się tym nie przejęli. Jak nie znaleźć się w tej grupie?”,
  • „Król jest nagi! Jak #igersi i #muserzy wyrzucili cały dorobek wydawców do kosza i nauczyli nas robienia mediów na nowo”.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne. Mogą również skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

W tym roku Forum IAB odbywa się wspólnie z Interact – flagową konferencją IAB Europe. Istnieje możliwość zakupu biletów pakietowych na udział w obu wydarzeniach. Do 15 kwietnia br. obowiązuje oferta Early Bird.

Więcej informacji na temat 13. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

10 kwietnia 2019

  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
10.04.2019

Obrazek ze św. Florianem i trzy religie, które łączą siły, by ratować ludzkie życie. Kampania Krajowej Izby Kominiarzy

Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii: prawosławnej, katolickiej i muzułmańskiej biorą udział w kampanii edukacyjnej mającej zmienić zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla. Obrazek z wizerunkiem św. Floriana, będący jednocześnie instrukcją, jak uchronić się przed zatruciem czadem, był rozdawany przez duchownych w trakcie kolędy.