Red Bull Unlocked – pierwsza impreza tego globalnego formatu w Polsce
  • 0
  • 6
6.10.2022

Red Bull Unlocked – pierwsza impreza tego globalnego formatu w Polsce

Amsterdam, Paryż, Tokio, Stambuł, Melbourne, a teraz również Warszawa. Dołączyła ona do czternastu miast świata, w których odbyło się wydarzenie Red Bull Unlocked. Impreza odbywała się 23 i 24 września w dziewięciu klubach i barach stolicy zgromadzonych pod jednym dachem.

Dwa dni, 3 tys. uczestników, 11 stref, w tym 9 niezależnych warszawskich klubów i barów w przestrzeniach zaaranżowanych na sześciu poziomach jednego budynku, ponad 40 artystów. Wszystko to w historycznej kamienicy przy ul. Kredytowej 9, w której w przeszłości mieściły się m.in. jedne z najpopularniejszych klubów oraz galerie sztuki. Tak wyglądała polska edycja globalnego formatu Red Bull Unlocked.

Dziewięć miejsc imprezy

  • Centralne miejsce wydarzenia stanowiła scena Red Bull Hub usytuowana na patio kamienicy.

W pozostałych strefach gościli:

  • Jasna 1 oferująca undergroundową muzykę elektroniczną;
  • Hocki Klocki, czyli najradośniejsza muzyczna przestrzeń nad Wisłą;
  • Teatro Cubano dla miłośników gorących, latynoskich rytmów;
  • Pavilon Concept – skupisko małych pawilonów tworzących otwarty kompleks barowy;
  • Newonce.bar, gdzie poza doświadczeniami muzycznymi fani deskorolki mogli oglądać pokazy na minirampie;
  • Brush 2.0 z drinkami, usługami barbera i tatuażysty;
  • Zamieszanie z napojami serwowanymi zgodnie z formułą RTD (Ready to Drink);
  • WIR proponujący miks muzyki i autorskie koktajle;
  • SingSing serwujący azjatycki street food;
  • Nobocoto Studio – jedni mogli tu sprawdzić się na mikrofonie, a drudzy (w formule silent disco) słuchali, jak im idzie.

Czterdziestu artystów pod jednym adresem

Podczas wydarzenia zagrali m.in.: Atutowy i ziomale: Miły ATZ, Gedz i DJ Simple, Flirtini, DJ NOZ, DJ SL, Tycjana, Neen Nah, ZuzaOK, Spisek Jednego, Lua Preta, Basy Tropikalne, Borucci, Phatrax, Pitti Schmitti, Olivia, Kovvalsky, Krzysztof Polak, Mikey, DNTRT, Glass Hunters, MKO, Ola Teks, Cyryl, Benek, Kuvau + Hania Koczewska, Sound Rebellion, Zeppy Zepp.

Niespodzianki dla gości mieli m.in.: iluzjonista, grupa drag queens i ikon burleski oraz tarocistka. Dodatkowo uczestnicy mogli zrobić sobie zdjęcie w ukrytej strefie Red Bull Winter Edition czy otrzymać drinka w świecącym kubku Red Bulla.

Za całościową organizację, produkcję i koordynację eventu oraz koncept kreatywny: propozycję lokalizacji oraz scenografii odpowiadała agencja Walk Events. Do zadań agencji należało m.in.:

  • przystosowanie i aranżacja miejsca;
  • zapewnienie odpowiedniej techniki;
  • bezpieczeństwo;
  • nawiązanie współpracy z klubami i barami;
  • booking artystów.

Impreza wyprzedała się podwójnie

Nie jest to wynik łatwy do osiągnięcia przy coraz wyższych oczekiwaniach uczestników wobec eventów i licznych konkurencyjnych imprezach.

Z punktu widzenia organizatora największym wyzwaniem było dla nas zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom. Również skoordynowanie prac i obecności ogromnej liczby podmiotów zaangażowanych w produkcję oraz vendorów. Dwa miesiące prowadziliśmy prace w samej lokalizacji. Przez ten czas przygotowywaliśmy przestrzenie po zamkniętych przed laty klubach, galeriach i lokalach znajdujących się w kamienicy. Chodziło o to, aby ich stan ponownie umożliwiał przyjęcie gości. Sam montaż stref odzwierciedlających lokale vendorów, scen, scenografii, sceno-techniki czy atrakcji zajął nam dwa tygodnie – mówi Michał Jerzy Olszewski, managing director w Walk Events

Współpraca Walk Events i Red Bulla trwa od 2013 r. Agencja wspierała markę podczas organizacji m.in. trzech edycji Red Bull Music Academy Weekender Warsaw, Red Bull Block Party, Red Bull Flag Day, Red Bull Game of B.I.K.E. i Red Bull Ninja’s Night Shift.

  • 6

Podsumowanie Red Bull Unlocked w Warszawie (fot. Gniewko Głogowski)

fot. Gniewko Głogowski

fot. Gniewko Głogowski

fot. Gniewko Głogowski

fot. Gniewko Głogowski

fot. Gniewko Głogowski

6 października 2022