Reakcje marek na samozniszczenie obrazu Banksy’ego. Real-time marketing z motywem niszczarki
  • 1
  • 0
10.10.2018

Reakcje marek na samozniszczenie obrazu Banksy’ego. Real-time marketing z motywem niszczarki

5 października w Sotheby’s w Londynie odbyła się aukcja, na której sprzedano m.in. obraz Banksy’ego „Dziewczynka z balonikiem”. Za kopię muralu legendarnego twórcy uzyskano kwotę ponad miliona funtów. Tuż po licytacji dzieło uległo jednak samozniszczeniu na oczach przerażonych koneserów sztuki. Uruchomiła się wprawiona w ramę niszczarka. Ze znanego wizerunku cały pozostał tylko czerwony balonik.

Całą akcję ukartował i zrealizował sam Banksy. Nieuchwytny streetartowiec niejednokrotnie kpił już z polityków, znanych marek i przejawów komercjalizacji. Nie oszczędzał także instytucji kulturalnych, które nadają sobie prawo zatwierdzania statusu wystawianych u siebie prac jako dzieł sztuki.

W filmie zamieszczonym na własnym instagramowym koncie Banksy twierdzi, że już kilka lat temu wyposażył ramę swojego dzieła w niszczarkę. „Na wypadek, gdyby obraz kiedykolwiek trafił na aukcję”.

Jak na to wydarzenie zareagowały marki z różnych stron świata? Przejawy real-time marketingu odnotowała agencja Momentalna.

 

10 października 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
10.10.2018

59% firm z sektora MŚP nie jest gotowych na cyfrową transformację – pokazuje badanie firmy Ricoh

34% zarządzających europejskimi małymi i średnimi przedsiębiorstwami uważa, że ich organizacja nie przetrwa do 2020 r., jeśli nie postawi na innowacyjność. Takie wyniki przyniosło badanie zrealizowane na zlecenie firmy Ricoh. Jednocześnie wyraźne jest asekuracyjne podejście do zmian. Niemalże połowa badanych (47%) przyznała, że ich branża nie lubi dużych zmian. Według 59% innowacje powinny być wprowadzane metodą małych kroków.