Raporty Społeczne – start 13. edycji konkursu
  • 0
  • 1
19.06.2019

Raporty Społeczne – start 13. edycji konkursu

Ruszył konkurs na najlepiej sporządzone raporty społeczne i zintegrowane. Firmy i inne organizacje mogą zgłaszać przygotowane przez siebie publikacje ujawniające kwestie niefinansowe. Nabór do 13. edycji konkursu Raporty Społeczne potrwa do 5 sierpnia.

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od trzynastu lat przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Co roku nagradzane są najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.

Laureaci wyłonieni zostaną w następujących kategoriach:

  • najlepszy raport zintegrowany,
  • najlepszy raport społeczny,
  • najlepszy debiut,
  • nagroda internautów,
  • nagroda jury dziennikarzy,
  • nagroda Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Do konkursu mogą zgłosić się wszystkie organizacje (przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, jednostki sektora finansów publicznych) z siedzibą w Polsce, które wydały raporty  w języku polskim obejmujące działania za rok 2018. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 5 sierpnia  2019 r. Udział w konkursie jest bezpłatny. Publikacje należy zgłaszać poprzez stronę raportyspoleczne.pl.

Nadesłane raporty zostaną ocenione przez niezależne jury, które składa się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR. Jak co roku również internauci będą mieli możliwość zagłosowania na wybrane przez siebie raporty społeczne od 16 sierpnia przez miesiąc. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w październiku podczas gali podsumowującej konkurs.

Pozafinansowe działania biznesu zyskują na znaczeniu. Stają się nieodłącznym elementem oceny ich obecnego sukcesu oraz perspektyw na przyszłość. Stąd  nadzieja, że firmy będą je coraz chętniej pokazywały, przygotowując raporty społeczne. Udział w konkursie może przyczynić się do poszerzenia komunikacji o tej publikacji, zwiększając transparentność organizacji. To z kolei przekłada się na wzrost wiarygodności i zaufania jej interesariuszy. Dlatego gorąco zachęcam do udziału w 13. edycji konkursu Raporty Społeczne – mówi Marzena Strzelczak, generalna dyrektorka Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Raportowanie społeczne to jeden ze sposobów kontaktu z interesariuszami firmy: m.in. konsumentami, pracownikami, dostawcami, akcjonariuszami. To również pomocne narzędzie w  zarządzaniu organizacją.

Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania niefinansowego. Dzięki tej inicjatywie można wyróżnić te przedsiębiorstwa i organizacje, które prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska. Ponadto zaś  potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach.

Konkurs Raporty Społeczne przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami. Stanowi też źródło inspiracji do tego, w jaki sposób ujawniać dane niefinansowe.

  • 1

 

 

 

19 czerwca 2019