Raport „RODO w e-commerce” – Da Vinci Studio bierze pod lupę sklepy internetowe
  • 0
  • 1
23.03.2021

Raport „RODO w e-commerce” – Da Vinci Studio bierze pod lupę sklepy internetowe

25 maja 2021 r. miną trzy lata od wprowadzenia przepisów RODO. Działająca w branży IT firma Da Vinci Studio postanowiła wziąć pod lupę 300 polskich sklepów internetowych i sprawdzić, jak radzą sobie z realizowaniem dyrektyw z zakresu ochrony danych osobowych. W tym celu przeprowadzono badanie, którego efektem jest raport „RODO w e-commerce”.

Da Vinci Studio przebadało przedsiębiorstwa działające w segmencie e-commerce. Pod uwagę wzięto następujące kryteria:

  • ogólne wytyczne prawne związane z polityką prywatności,
  • regulamin,
  • informacje zawarte w check boxach,
  • pliki cookies,
  • formularze kontaktowe,
  • newsletter.

Jak podkreślają eksperci z DVS, celem firmy nie było wyszukiwanie podmiotów, które „poległy w zmaganiach z RODO”. Autorzy raportu zamierzali przedstawić panujące tendencje, a przede wszystkim przygotować fundamenty pod przyszłe rozwiązania usprawniające procesy sprzedaży i obsługi klienta w nowej rzeczywistości prawnej. Tego przecież poszukuje obecnie większość firm – nie tylko działających w branży e-commerce.

– Narzędzia, które do tej pory zaprojektowaliśmy, a także stała współpraca z naszymi partnerami prawnymi pozwoliły nam dogłębnie poznać temat ochrony danych osobowych oraz znaleźć optymalne rozwiązania technologiczne w tym zakresie – tłumaczy Wojciech Bachta, CEO w Da Vinci Studio.

Współpraca z licznymi partnerami biznesowymi (również reprezentantami e-commerce) pozwoliła Da Vinci Studio dobrze poznać tematykę RODO i przy okazji wychwycić związane z nią problemy. Jak wykazał raport, jest ich niemało. Badanie prowadzone od listopada 2020 r. do stycznia 2021 r. dało niepokojący obraz branży e-commerce, która po trzech latach z rozporządzeniem nadal zmaga się z jego rygorystycznymi wymogami. Raport pokazuje, jak wiele sklepy internetowe mają jeszcze do zrobienia, jeśli chodzi o ochronę danych osobowych.

Raport „RODO w e-commerce” można pobrać po pozostawieniu danych ze strony rodobox.pl/raport/

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym raportu.

  • 1
Raport „RODO w e-commerce” Da Vinci Studio

Raport „RODO w e-commerce”

23 marca 2021

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
23.03.2021

Większość reklamodawców zamierza zwiększyć w tym roku budżety na influencer marketing – pokazuje raport Reachablogger.pl

Nakłady na influencer marketing w Polsce w 2021 r. najprawdopodobniej mocno wzrosną – wynika z raportu „Polski rynek influencer marketingu 2021”, przygotowanego na podstawie badania przeprowadzone w lutym przez platformę Reachablogger.pl. Niemal jedna czwarta uczestników badania zamierza w bieżącym roku wydać podobną kwotę jak w 2020 r., a pozostali deklarują wzrosty. Co dziesiąty respondent planuje wręcz podwojenie budżetów influencerskich w bieżącym roku.