Raport Nielsena pokazuje, że za małe wydatki w przypadku połowy planów mediowych wystawiają na niebezpieczeństwo ROI
  • 0
  • 1
11.07.2022

Raport Nielsena pokazuje, że za małe wydatki w przypadku połowy planów mediowych wystawiają na niebezpieczeństwo ROI

Nielsen opublikował raport, w którym zidentyfikował luki w budżetach marketingowych, kanałach i strategiach medialnych, które obniżają zwrot z inwestycji (ROI) w przypadku planów mediowych. Globalne badanie ujawnia dane i dostarcza informacji na temat tego, co zwiększa zwrot z nakładów na reklamę, jak mierzyć zwroty i jak ulepszyć dane, które marki już mają.

Zgodnie z raportem około połowa marketerów nie wydaje wystarczająco dużo, aby uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji. Nielsen odkrył, że wydatki często muszą być wyższe, aby reklamodawca mógł przebić się i zwiększyć zyski. Firma zdefiniowała termin „przepaść 50-50-50”. Według niego 50% planów medialnych jest niedoinwestowanych przy medianie równej 50%, a zwrot z inwestycji można zwiększyć o 50% przy idealnym budżecie.

Jak zapewnić sobie wyższy zwrot z inwestycji w wielu obszarach marketingowych?

Raport dostarcza zaleceń i kluczowych informacji w tym zakresie.

  • Marketing w pełnym lejku. Rzadko zdarza się, aby kanały medialne zapewniały ponadprzeciętne zwroty tak dla marki, jak i wyników sprzedaży. 36% kanałów osiąga wyniki powyżej średniej zarówno pod względem przychodów, jak i wskaźników marki. Aby zwiększyć ROI, marki powinny stosować zrównoważoną strategię dla inicjatyw z górnej, jak i dolnej części lejka zakupowego. Firma Nielsen odkryła, że dodanie działań z górnej części ścieżki do tych z dolnej i środkowej części lejka może zwiększyć ogólny zwrot z inwestycji o 13–70%.
  • Wschodzące media. Markom trudno jest wydawać duże kwoty bez dowodu, że nowe media działają. Wydawanie niewielkich kwot może jednak utrudnić sprawdzenie tego faktu. Na przykład reklamy podcastowe, influencer marketing i branded content mogą zapewnić ponad 70% wspomaganej rozpoznawalności marki. Jednocześnie ROI z influencer marketingu jest porównywalny z ROI z głównych mediów.
  • Strategia wzrostu sprzedaży reklam. Docelowo zwrot z inwestycji wpłynie na siłę wydawcy w zakresie ustalania cen. Wydawcy konkurują nie tylko z innymi w swoim kanale, ale także z innymi kanałami. Porównanie ROI kanału może więc pomóc w ustaleniu strategii cenowej. Raport wykazał, że media społecznościowe zapewniają 1,7 razy większy zwrot z inwestycji w telewizję, przy czym social media otrzymują mniej niż jedną trzecią budżetów na reklamy telewizyjne.
  • Pomiar odbiorców. Kampanie o silnym zasięgu docelowym zapewniają lepsze wyniki sprzedaży. Jednak tylko 63% reklam w Stanach Zjednoczonych na komputerach i urządzeniach mobilnych jest celowanych pod względem wieku i płci. Oznacza to, że w kanałach o najbardziej wyczerpującym zasięgu i jakości danych ponad jedna trzecia wydatków na reklamę nie jest ukierunkowana. Aby wykorzystać szansę i zwiększyć swój wpływ, reklamodawcy powinni priorytetowo traktować rozwiązania pomiarowe, które obejmują wszystkie platformy i urządzenia, zapewniając wgląd w czasie niemal rzeczywistym.
  • 1
Małe wydatki w przypadku połowy planów mediowych wystawiają na niebezpieczeństwo ROI

Małe wydatki w przypadku połowy planów mediowych wystawiają na niebezpieczeństwo ROI

 

11 lipca 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.07.2022 Artykuł Partnera

Dlaczego warto być w TOP 10 Google? 3 mocne dowody na to, że czas zawalczyć o wysokie miejsca w rankingu

Google dominuje na rynku wyszukiwarek internetowych. Każdego dnia przetwarza 3,9 miliarda wyszukiwań (źródło: Website Rating). Internauci odpytują Google o bieżące wydarzenia z kraju i zagranicy, sprawdzają prognozę pogody, wyznaczają trasy dojazdu, ale też poszukują produktów i usług. Prawie połowa wszystkich wyszukiwań produktów zaczyna się w Google. Jeśli chcesz zacząć pozyskiwać klientów z internetu, musisz zawalczyć o wysokie miejsca w rankingu wyszukiwarki. Dotarcie na topowe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania umożliwi Ci skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza firma pozycjonerska SEMPIRE.

10 lipca 2022