Raport IMM: W branży telekomunikacyjnej najwięcej w lipcu zainwestowano w reklamę Plusa
  • 0
  • 5
13.08.2019

Raport IMM: W branży telekomunikacyjnej najwięcej w lipcu zainwestowano w reklamę Plusa

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej w lipcu 2019 r. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 78,1 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

W lipcu telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi
Branża telekomunikacyjna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji. Było to 65,9 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 11,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 696,7 tys. zł.

Poniedziałek i środa najpopularniejszymi dniami na reklamę
W lipcu największe budżety reklamowe branży telekomunikacyjnej lokowane były w poniedziałki i środy. Wyniosły w sumie prawie 27 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – około 8,5 mln zł.

Marki o największych wydatkach reklamowych
W lipcu Plus zainwestował największe kwoty w reklamy – prawie 34,3 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się: T-Mobile (15 mln zł), Play (10,9 mln zł), Cyfrowy Polsat (8,4 mln zł) oraz Orange (7,2 mln zł).

Typy reklamowanych produktów
W lipcu 2019 r. najwyższe budżety w branży telekomunikacyjnej zostały przeznaczone na reklamy oferty na kartę (29 proc.) oraz oferty na abonament (24 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. oferty łączonej (telewizja, Internet, telefon oraz sieci komórkowych).

Wydatki reklamowe w podziale na reklamę i plansze sponsorskie
W minionym miesiącu 91 proc. budżetu reklamowego branży telekomunikacyjnej (71,4 mln zł) zostało przeznaczone na promocję w blokach reklamowych. 9 proc. wszystkich wydatków (około 6,7 mln zł) przeznaczono na plansze sponsorskie.

O badaniu
Raport Instytutu Monitorowania Mediów został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam Admonit IMM. Obejmuje okres 1–31 lipca 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

13 sierpnia 2019

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
13.08.2019

„Multiscreening 5” IRCenter – nowe zwyczaje odbioru treści wideo

Ostatni rok przyniósł wzrost popularności kanałów VoD w Polsce. Przede wszystkim kluczowych graczy na rynku: Cda.pl i Netflixa – pokazuje raport „Multiscreening 5” IRCenter. Coraz bardziej widoczna jest multikanałowość konsumpcji tego typu wideo. Ci sami użytkownicy oglądają na kilku różnych sprzętach, w zależności od potrzeby chwili. Czy urządzenia toczą między sobą walkę o uwagę odbiorców? A może się uzupełniają?

12 sierpnia 2019