Raport „Consumer Vision 2030” Grupy Dentsu
  • 0
  • 1
5.03.2021

Raport „Consumer Vision 2030” Grupy Dentsu

Covid-19 przyspieszył długoterminowe zmiany konsumenckie, ale marki mogą pozostać w tyle. Raport Dentsu „Consumer Vision 2030” nakreśla długoterminowe trendy konsumenckie, które będą kształtować następną dekadę. Publikacja to efekt wywiadów ze światowej sławy futurologami, naukowcami, autorami i ekspertami oraz badań konsumenckich.

Zdrowie i well-being
Zdrowie i dobre samopoczucie to kluczowe zagadnienia poruszane w raporcie. Wielu konsumentów już teraz deklaruje chęć wykorzystania nowych technologii w celu zachowania zdrowia na przyszłość. Ponad połowa Amerykanów deklaruje, że umieściłaby w swoim mózgu mikrochip w celu wydłużenia życia. Ponadto jedna trzecia konsumentów twierdzi, że do 2030 r. poddałaby się drobnym zabiegom chirurgicznym w celu poprawy zdrowia psychicznego.

Ochrona środowiska
Jeśli chodzi o zmiany klimatu, 77% badanych z Wielkiej Brytanii twierdzi, że za sprawą Covid-19 stali się bardziej świadomi szkód wyrządzanych środowisku przez globalne podróże. W dłuższej perspektywie przyczynia się to do większej aktywności konsumentów, którzy podejmując decyzje o zakupie, coraz częściej kierują się kwestiami społecznymi. Dwie trzecie konsumentów w Wielkiej Brytanii twierdzi, że do 2030 r. nie będzie kupować towarów, o których wiedzą, że mają negatywny wpływ na środowisko.

Co dalej z e-sportem?
Wraz z rosnącą liczbą osób pozostających w domach podczas lockdownu wzrosła popularność e-sportu i gier online. Oczekuje się, że do 2021 r. globalna świadomość istnienia e-sportu osiągnie 2 mld. Dlatego sposób postrzegania sportu będzie ewoluował, a „prawdziwy” sport będzie zmuszony do wprowadzania innowacji, by dotrzymać kroku swojemu elektronicznemu odpowiednikowi.

E-commerce na topie
W miarę jak sklepy internetowe będą zwiększać rozmiary i zakres działania, napędzane rozwojem handlu elektronicznego w czasie pandemii, wiele marek będzie walczyć o widoczność. Z badania wynika, że prawie połowa (46%) chińskich konsumentów już teraz chętnie korzystałaby z usług jednej firmy w zakresie wszystkich swoich potrzeb związanych ze stylem życia.

Każdy z trendów wyróżnionych w raporcie niesie konkretne implikacje dla marek. Jednak prawie wszystkie z nich wiążą się z koncepcją „inteligencji inkluzywnej”. To zdolność do włączenia nowych poglądów, wartości i zachowań do swojego systemu wartości w kontekście rosnących nierówności i złożoności etycznej.

Wnioski wynikające z doświadczeń ubiegłego roku oraz z raportu Dentsu „Consumer Vision 2030” są jasne. Liderzy biznesu muszą przygotować się na bardzo zróżnicowany krajobraz konsumencki, który nieustannie ewoluuje dzięki innowacjom technologicznym wprowadzanym w dziedzinie zdrowia, well-beingu czy ochrony środowiska. Wiodące marki będą wykorzystywać te informacje do budowania doświadczeń i relacji skoncentrowanych na człowieku. Wszystko po to, by sprostać aktualnym oczekiwaniom konsumentów – komentuje raport Wendy Clark, globalna prezes Dentsu International.

Raport „Consumer Vision 2030” w języku angielskim można znaleźć na stronie www.consumervision.dentsu.com.

  • 1
„Consumer Vision 2030”

Raport „Consumer Vision 2030”

5 marca 2021

4 marca 2021