Ranking najlepszych centrów handlowych na świąteczne zakupy
  • 0
  • 3
16.12.2011

Ranking najlepszych centrów handlowych na świąteczne zakupy

To ostatnie chwile na świąteczne zakupy. W jakich centrach handlowych najlepiej kupić prezenty i wszystko, co niezbędne na święta? Na podstawie wyników badania Programu Jakość Obsługi powstał ranking najczęściej wybieranych galerii handlowych w dziesięciu największych miastach Polski.

Konsumenci wybrali centra handlowe, w których zamierzają zrobić świąteczne zakupy i kupić prezenty. Mogli wskazać kilka galerii zlokalizowanych w swoim mieście.

 
W stolicy 39% konsumentów zrobi zakupy w Złotych Tarasach, niewiele mniej (37%) wybierze centrum handlowe Arkadia. W Krakowie najczęściej wybieraną galerią jest Bonarka City Center. W Katowicach bezkonkurencyjna okazała się galeria Silesia City Center, którą wybrało aż 91% klientów.

W Poznaniu na pierwszym miejscu ex aequo znalazły się: Stary Browar i Galeria Malta, a w stolicy Dolnego Śląska zwyciężyła Magnolia Park (53% ankietowanych). W Gdańsku 66% badanych zrobi zakupy w Galerii Bałtyckiej, a w Szczecinie pierwsze miejsce zajęło Centrum Galaxy.

W kolejnych miastach pierwsze miejsca zajęły: Manufaktura w Łodzi, Focus Mall w Bydgoszczy i Lublin Plaza w Lublinie.

Aż 7 na 10 galerii (w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu), które zajęły pierwsze miejsca w rankingu, to także liderzy w badaniu jakości obsługi centrów handlowych, które zostało przeprowadzone latem 2011 r. przez Program Jakość Obsługi.
 

 
W badaniu Programu Jakość Obsługi zapytano polskich konsumentów także o to, gdzie najczęściej robią świąteczne zakupy – w sklepach w centrach handlowych, w sklepach poza centrami czy w Internecie. Swoje typy respondenci wskazywali w dziewięciu najpopularniejszych kategoriach produktów.
 

 
Większość ankietowanych wybiera sklepy w centrach handlowych i to tam woli kupować odzież (aż 65% konsumentów), kosmetyki, perfumy i multimedia. Najmniej kupujemy w nich książek i sprzętu komputerowego.

W sklepach poza centrami handlowymi najchętniej zaopatrujemy się w biżuterię, sprzęt komputerowy i sprzęt sportowy, za to niewielu kupuje w nich multimedia. W sklepach internetowych natomiast wybieramy przede wszystkim książki i multimedia, a rzadko odzież, biżuterię czy kosmetyki i perfumy.

O badaniu:

Świąteczne preferencje zakupowe Polaków Program Jakość Obsługi zbadał Na przełomie listopada i grudnia br. Ankietę wypełniło 6800 konsumentów z całej Polski.

  • 3

15 grudnia 2011

Reklama
Reklama