Ranking influencerów medycznych na Facebooku
  • 0
  • 3
27.01.2023

Ranking influencerów medycznych na Facebooku

Według raportu „Influencerzy medyczni”, przygotowanego przez agencję Procontent Communication i Sotrender, młodzi lekarze coraz bardziej doceniają rolę spotkań z pacjentami w przestrzeni online.

Eksperci medyczni, którzy wcześniej korzystali z pomocy znanych influencerów, by przekazać swoje treści w internecie, dziś sami są influencerami. Zakładają konta na Facebooku oraz Instagramie.

Makroinfluencerzy medyczni gromadzą wokół siebie społeczność od 100 tys. do miliona obserwujących

Cieszą się zaufaniem, a zaangażowanie na ich profilach jest bardzo duże. Według danych z raportu „Influencerzy medyczni” mamy w Polsce czterech makroinfluencerów medycznych na Facebooku. Są nimi:

  • Pan Tabletka (prawie 320 tys. fanów na Facebooku), którego mottem jest „Zrób wszystko, żeby tabletki nie były potrzebne”.
  • Mama Fizjoterapeuta (ponad 250 tys. fanów na Facebooku), która uważa, że „najlepsze, co możemy dać swojemu dziecku, to po prostu czas…”.
  • Siostra Bożenna (132 tys. fanów na Facebooku) – „miłośniczka twardych igieł i miękkich pośladków”.
  • Hafija.pl (130 tys. fanów na Facebooku), dyplomowana promotorka karmienia piersią, która sama o sobie mówi, że jest „matką karmiącą”.

Najaktywniejszym profilem w 2022 r. był Lekarz Bartosz Fiałek. Na drugim miejscu znalazła się Mama Fizjoterapeuta, a na trzecim Siostra Bożenna.

Ranking influencerów medycznych na Facebooku

Miarą zaangażowania na Facebooku jest Interactivity Index – INI

To wskaźnik zliczający wszystkie aktywności w obrębie fan page’a, zakładając, że każda z aktywności ma inną wagę. Natomiast Interactivity Score jest funkcją miar zaangażowania profilu na Facebooku.

Liderem zaangażowania liczonego według INI oraz Interactivity Score jest profil Siostra Bożenna, która na swoim profilu walczy z toksycznymi relacjami na linii pielęgniarka – pacjent. Na drugim miejscu plasuje się Lekarz Bartosz Fiałek, a na trzecim Mama Fizjoterapeuta.

Najbardziej angażującym typem postów publikowanych na Facebooku przez analizowane profile jest status. Jednak należy zwrócić uwagę, że tego typu postów publikowano zdecydowanie najmniej. Najwięcej treści pojawiało w formie zdjęcia. Ten typ posta znajduje się na drugim miejscu pod względem średniego zaangażowania. Posty typu link i wideo są zdecydowanie najmniej angażujące.

Ranking influencerów medycznych na Facebooku

Największe zaangażowanie odnotowano na stronach Siostra Bożenna oraz Lekarz Bartosz Fiałek

Za zdecydowaną większość zaangażowania na stronach analizowanych profili odpowiadają posty typu zdjęcie. Jedynymi profilami, na których zaangażowanie nie jest zdominowane przez posty tego typu, to:

  • Pan Tabletka – najwięcej zaangażowania zdobyły posty typu link.
  • Lekarz Mateusz Paczuła i Fajny Chirurg – najwięcej zaangażowania zdobyły posty typu wideo.
  • ZapytajPolozna.pl – za stosunkowo dużą część całkowitego zaangażowania odpowiadały posty typu status.

Czołowe profile potrafią umiejętnie balansować między byciem lubianym a byciem kontrowersyjnym. Ich treści notują zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze, ale ostatecznie profile mają wysokie liczby fanów i wysokie zaangażowanie. Liczy się też umiejętne posługiwanie się humorem. Siostra Bożenna okazała się najbardziej humorystycznie odbieraną stroną, co wynika z konwencji – sporo jest tu autorskich memów czy żartobliwych treści.

Pełny raport dostępy jest pod linkiem: procontent.pl.

  • 1
Ranking influencerów medycznych na Facebooku

Ranking influencerów medycznych na Facebooku

 

 

26 stycznia 2023