Radio odrobiło pandemiczne straty – pokazuje badanie Publicis Groupe
  • 0
  • 2
3.09.2021

Radio odrobiło pandemiczne straty – pokazuje badanie Publicis Groupe

Wydatki reklamowe netto na radio wyniosły w pierwszym półroczu 2021 r. 351 mln zł. Radio jako jedyne medium tradycyjne już zdołało odrobić pandemiczne straty. Zanotowało wzrost przychodów względem nie tylko pierwszej połowy 2020 r., ale też pierwszej połowy 2019 r.

Według raportu Publicis Groupe wydatki reklamowe na radio w pierwszej połowie 2021 r. wyniosły 351 mln zł. Dzięki temu radio utrzymało stabilną pozycję trzeciego medium reklamowego w Polsce. Ma udział na poziomie 7,3% – dokładnie takim samym, jak w analogicznym okresie przed rokiem.

Wydatki reklamowe na radio wzrosły nie tylko względem 2020 r., kiedy to w czasie pierwszego lockdownu reklamodawcy masowo ograniczali kampanie reklamowe, ale nawet w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r.

Względem pierwszego półrocza ubiegłego roku dynamika radia wyniosła 20%. Była porównywalna poziomem do dwóch czołowych w Polsce mediów reklamowych – Internetu (24%) i telewizji (21%). Z kolei w porównaniu z przedpandemicznym 2019 r. dynamika wyniosła 4%. Radio jako jedyne medium tradycyjne odrobiło pandemiczne straty. Na minusie względem czasów sprzed Covid-19 jest wciąż m.in. telewizja.

Branża, która była najaktywniejsza w radiu i wydała najwięcej na tę formę reklamy, to handel. Kolejne w rankingu branż radiowych były: farmacja (produkty farmaceutyczne i leki), motoryzacja, pozostałe (m.in. materiały budowlane, fundacje, instytucje polityczne), finanse i telekomunikacja.

  • 2
radio odrobiło pandemiczne straty

Radio odrobiło pandemiczne straty

3 września 2021

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
3.09.2021

Jakie jest najpopularniejsze źródło informacji o ekologii i działaniach na rzecz środowiska? – raport Inquiry

W najnowszym raporcie Inquiry „Zrównoważony rozwój w handlu i zachowania konsumenckie” można znaleźć odpowiedź na to pytanie. Firma przeprowadziła badanie, które m.in. mówi, który z obecnych na polskim rynku gigantów FMCG jest najlepiej oceniany pod kątem sustainability, a także czego Polacy oczekują od producentów, a co gotowi są sami zrobić w tym zakresie.

2 września 2021