- 1
- 1
Publicis wprowadza ViRO – narzędzie do optymalizacji kampanii wideo
ViRO (Video Reach Optimiser) służy do pomiaru skumulowanego zasięgu wszystkich touchpointów wideo. Ma odpowiadać na potrzebę optymalizacji kampanii przy coraz większej fragmentaryzacji kanałów komunikacji i braku jednoźródłowego standardu badawczego.
Narzędzie wykorzystuje zaawansowane algorytmy do łączenia danych surowych z badań Nielsena oraz Gemiusa. Jednocześnie uwzględnia rynkowe benchmarki Viewability i VTR. Dzięki temu umożliwia analizę efektywności wszystkich kanałów i optymalizację zasięgów w różnych częstotliwościach. W efekcie pomaga precyzyjnie alokować budżety na działania wideo. ViRO pozwala w czasie rzeczywistym optymalizować wiele kampanii jednocześnie. Usprawnia i przyspiesza to proces planowania działań reklamowych.
Dodatkowo uwzględnia specyfikę prawną poszczególnych branż, czyli np. ograniczenia obowiązujące w reklamie piwa czy produktów o wysokiej zawartości cukru.
– Wideo, obejmujące telewizję linearną i kanały online, jest największym segmentem rynku reklamowego w Polsce, z udziałami powyżej 53%. Na rynku tym wciąż zachodzą dynamiczne zmiany i następuje coraz większa fragmentaryzacja. Przy braku jednoźródłowego standardu badawczego precyzyjne planowanie kampanii wideo było dotąd trudne i czasochłonne. ViRO radykalnie zmienia tę sytuację, wprowadzając proces planowania inwestycji w kanałach wideo na zupełnie nowy poziom – mówi Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment officer Publicis Groupe Polska.
Autorskie narzędzie powstało dzięki współpracy ekspertów PMX Technology i agencji doradczo-wdrożeniowej Yotta.
- 1